رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان غربی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه در استان آماده دریافت زکات فطریه مردم می‌باشد.

رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ گفت: از صبح امروز برای جمع آوری زکات فطریه مردم ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه ثابت و سیار دایر شده است که از این تعداد ۶۰ پایگاه ثابت و مابقی بصورت سیار زکات مردم را جمع آوری می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین جابر شوقی افزود: پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه در خیابانها، معبر عمومی و مصلی‌های شهرستان‌های مستقر هستند که از کل پایگاه‌ها ۳۸۰ پایگاه در شهرستان ارومیه می‌باشد؛ و با توجه به اینکه عید فطر مقارن با روز جمعه شده است برای رفاه حال مردم و نمازگزاران ۲۰ صندوق آرم دار را در مصلی مستقر نموده ایم تا هنگام نماز جماعت مردم فطریه‌های خود را پرداخت نمایند.

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت بیش از حد موضوع هزینه کرد زکات فطریه و رعایت اصول شرعی، پرداخت زکات فقط از طریق واریز به صندوق‌های آرم دار و پرداخت از طریق دستگاه‌های کارتخوان که همراه کارکنان کمیته امداد می‌باشد، امکان پذیر خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: ۸۴ درصد زکات فطریه جمع آوری شده برای رفع نیاز فقرا، تهیه جهیزیه، مسکن، کمک هزینه تحصیلی هزینه می‌شود و ۱۴ درصد نیز برای پروژه‌های عام المنفعه هزینه خواهد شد.

 


انتهای پیام/ح


استقرار پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.