رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش از اعلام نتیجه آزمون اعزام معلمان خارج از کشور تا عصر امروز خبر داد.

نتایج آزمون مدارس خارج از کشور امروز اعلام می‌شود/ پذیرش بیش از ۹۶۰ معلم در ۱۸ رشتهغلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اعلام نتایج آزمون اعزام فرهنگیان به مدارس خارج از کشور اظهار کرد: در آزمون امسال 17 هزار و 300 معلم شرکت کردند که از این میان 963 نفر با احتساب سه برابری ظرفیت پذیرفته شدند که اسامی آنها تا عصر امروز روی سایت این مرکز قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پذیرش معلمان در رشته‌های معلم ریاضی، فیزیک، شیمی، ادبیات، مطالعات اجتماعی، دینی، زیست، زمین شناسی و عربی است، همچنین در پست معاون اجرایی، مدیر، سرپرستی، مسئول آموزش امتحانات و امور اداری جذب نیرو برای دو سال آینده خواهیم داشت.

کریمی تصریح کرد: در فرآیند محاسبه نمره اولیه آزمون تأثیری ندارد و نتیجه صرفا به منزله پذیرش افراد است اما در مصاحبه عواملی چون مشخصات شغلی، تخصصی، زبان و دیپلماسی خارجی افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در فرآیند آزمون از تیم تخصصی شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید رجایی، فرهنگیان و خوارزمی استفاده می‌کنیم، گفت: چنانچه افراد در فرایند محاسبه استانداردهای لازم را کسب نکنند برای آنها پذیرش امکان پذیر نیست، در واقع شرکت در آزمون محاسبه به منزله پذیرش صد در صدی نخواهد بود و اگر نیاز باشد آزمون جدیدی را برگزار خواهیم کرد.

اعزام فرهنگیان به خارج از کشور تا اوایل شهریور

وی درباره زمان آزمون محاسبه بیان کرد: فرآیند محاسبه با توجه به ضوابط تعیین شده برای آن زمانبر است بنابراین از دهه سوم تیر ماه کار را آغاز می‌کنیم و امیدواریم تا اوایل شهریور ماه اعزام نیروهای مورد نیاز به کشورها انجام شود؛ همچنین دوره آموزشی فشرده‌ای برای معلمان اعزامی در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

کریمی درباره تعداد معلم‌های اعزامی در این سال تحصیلی جدید گفت: 120 معلم از آزمون قبلی باقی ماندند که امسال اعزام می‌شوند همچنین در مواردی چون معلم ابتدایی، معلم ریاضی، معاون اجرایی و مسئول آموزش امتحانات که کمبود وجود دارد اعزام نیرو در دستور کار است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اکنون 400 معلم ارز بگیر و 300 نفر به تبعیت از همسر در مدارس خارج از کشور مشغول هستند، اظهار کرد: پذیرفته شدگان آزمون امسال که حدود 320 نفر در نظر گرفته‌ شده اند، طی امسال و دو سال آینده در مدارس خارج از کشور به فعالیت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار