صدراعظم آلمان ضمن رد ادعاهای اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درباره افزایش میزان جرم در این کشور به آمارها استناد کرد.

مرکل خطاب به ترامپ: آمارها گویای همه چیز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با رد ادعاهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره افزایش جرم و جنایت در این کشور اعلام کرد آمارها نشان ‌دهنده کاهش میزان جرم در آلمان است.

مرکل در کنفرانس خبری مشترک با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره توئیت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: پاسخ من این است که  چندی پیش وزیر کشور آمار وقوع جرائم در آلمان را ارائه داد و این آمارها خود گویای همه چیز است. صدراعظم آلمان افزود: ما شاهد پیشرفت مثبتی در این باره هستیم.

ما باید همیشه اقدامات بیشتری برای مبارزه با جرم و جنایت انجام دهیم. با این حال آمار مربوط به جرایم بسیار دلگرم‌کننده بود.

آمار منتشره شده در ماه گذشته نشان داد در سال 2017 میزان کلی جرائم در آلمان کاهش 9.6 درصدی از خود نشان داده است. همچنین یک بررسی انجام شده با حمایت دولت آلمان در ماه ژانویه نشان داد میزان جرائم خشونت‌بار در سال‌های 2015 و2016 در این کشور 10 درصد افزایش داشته که بیش از 90 درصد از آن به پناهجویان جوان نسبت داده شد.

مرکل  با مخالفت‌های داخلی برای تصمیم خود درسال 2015 برای باز کردن مرزهای این کشور به روی صدها هزار مهاجر بویژه پناهجویان خاورمیانه روبرو است.

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد مردم آلمان به خاطر سیاست‌های مهاجرتی سست دولت خود، در مقابل آنها قرار گرفته‌اند. در توئیت ترامپ آمده است: میزان جرایم آلمان افزایش یافته است. بزرگترین اشتباهی که در سراسر اروپا رخ داد این است که به میلیون‌ها نفر اجازه داده شد تا به شدت فرهنگ آنها را تغییر دهند.

ترامپ همچنین در توئیتی دیگر در روز سه شنبه مدعی شد: از زمان ورود مهاجران میزان جرائم در آلمان بیش از 10 درصد افزایش یافته است. مقامات دولتی نمی‌خواهند درباره جرائم گزارش دهند. وضعیت در کشورهای دیگر بدتر است. آمریکا هوشیار باش.

توئیت‌های ترامپ در حالی منتشر شد که موجی از انتقادات از سوی دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان بر سر سیاست مهاجرتی او که به جدایی بسیاری از کودکان مهاجر از والدین خود منجر شده است، متوجه اوست.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در این باره گفت: این وظیفه رئیس جمهور آمریکا نیست تا درباره اینکه مردم آلمان برای برکناری صدر اعظم این کشور تظاهرات می‌کنند، گمانه‌زنی کند، همانطوری که دیروز این کار را کرد. شاید ترامپ در آمریکا حکمرانی کند اما نمی‌تواند در اروپا این کار را انجام دهد.

رئیس جمهور آمریکا درگیری فعلی صدراعظم آلمان بر سر مسئله پناهجویان را به بحران اعتمادسازی ارتباط داد و مدعی شد این مسئله دولت ائتلافی مرکل را به لرزه درمی‌آورد.

انتهای پیام/

پاسخ آنگلا مرکل به دونالد ترامپ درباره افزایش میزان جرائم در آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار