فرماندار نهبندان گفت:پیشرفت فیزیکی اجرای طرح خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان به طول ۱۲۶ کیلومتر به ۷۸ درصد رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛کریمان خراسانی فرماندار نهبندان در بازدید از طرح گازرسانی به نهبندان گفت:طرح خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان با اعتبار 80 میلیارد تومان توسط شرکت ملی گاز ایران در حال اجرا است.


وی از افتتاح این طرح در هفته دولت امسال در صورت تخصیص به موقع اعتبارات خبر داد و افزود:شبکه داخلی شهر نهبندان به طول 120 کیلومتر و با اعتبار 12 میلیارد تومان به اتمام رسیده است.


کریمان خراسانی گفت:عملیات گازرسانی به نهبندان از سال گذشته آغاز شده و پس از اتمام خط انتقال گاز شهرستان شهروندان نسبت به گازکشی منازل خود اقدام خواهند کرد.


فرماندار نهبندان افزود:گاز طبیعی از سال 85 وارد خراسان جنوبی و قاین به عنوان اولین شهر از این خدمات بهره مند شد و در حال حاضر 25 شهر و 293 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.


وی اظهار کرد:هم اکنون خراسان جنوبی دارای 200 هزار مشترک گاز طبیعی است و شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت و بیش از 100 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان،از شمال و غرب به شهرستان بیرجند،از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.


کریمان خراسانی گفت:شهر نهبندان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
انتهای پیام/غ

برچسب ها: وزارت نیرو ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.