31.4 درصد آب شهری در خراسان جنوبی هدر می رود.

 هدر رفت 31.4 درصدی آب شهریبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛هاشمی  مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: 11.2 درصد از این هدر رفتگی مربوط به انشعابات فرسوده آب و مابقی مربوط به کنتورهای خراب و دستگاه های اندازه گیری در ایستگاه های پمپاژ و تصفیه آب است.
وی  با بیان اینکه تا پایان امسال 3500 فقره انشعاب آب فرسوده در استان نوسازی می شود افزود: قدیمی ترین شبکه آبرسانی مربوط به شهر بیرجند است.

هاشمی اظهار کرد: هم اکنون 49 هزار و 500 فقره انشعاب آب با قدمت بالا در شهرهای بیرجند، طبس، فردوس، نهبندان، گزیک، قهستان، آیسک و عشق آباد نیاز به نوسازی دارد.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری استان گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 3003 فقره انشعاب آب فرسوده با هزینه 495 میلیون تومان در استان نوسازی شد که در مقایسه با سال 95،  38 درصد افزایش دارد. 
هاشمب
وی افزود:  خرید کاهنده مصرف برای شهرهای دارای تنش آبی، برگزاری جشنواره نخستین واژه برای بیش از 3000 دانش آموز کلاس اولی همزمان با فراگیری واژه آب، تبلیغات محیطی، مدیریت فشار شبکه با نصب فشارشکن، نشت یابی و رفع انشعابات از جمله اقداماتی است که برای مدیریت مصرف آب در خراسان جنوبی انجام شده اس

انتهای پیام/ ط آ

شهر بیرجند قدیمی ترین شبکه آبرسانی در داستان را داراست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.