معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه سال گذشته خبر داد.

آخرین وضعیت دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه سال گذشتهغلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص آخرین وضعیت حکم دانشجویان بازداشتی حوادث دی ماه سال گذشته گفت: هفته گذشته شاهد صدور احکام اولیه برای ۵ نفر از دانشجویان بازداشتی سال گذشته بودیم؛ متأسفانه این احکام مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشجویان معترض خواستار این هستند که احکام دانشجویان بازداشتی از سوی قوه قضاییه مورد بررسی مجدد قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: این وزارت‌خانه حمایت‌های خود را از این دانشجویان انجام می‌دهد و در همین زمینه وزیر علوم  پیگیری‌های خود را آغاز کرده  و بر این اساس هماهنگی‌های حقوقی، دانشجویی و فرهنگی صورت گرفته است.

غفاری با توجه به اینکه اغلب این احکام مربوط به دانشجویان دانشگاه تهران است، گفت: این دانشجویان در ساعات اولیه اطلاع از این احکام جلسه‌ای را تشکیل دادند و به این نتیجه رسیدند افرادی که حکم آنان صادر شده نسبت به این حکم تقاضای تجدید نظر داشته باشند و این تقاضا در قالب تنظیم لایحه‌ای صورت بگیرد و بخش حقوقی دانشگاه و وزارت علوم هم  به این دانشجویان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه احکام قوه قضاییه برای ۶ دانشجو شامل ۲ نفر آقا و ۴ چهار نفر خانم  که اغلب آنان از دانشگاه تهران بودند، صادر شده است گفت: صدور احکام اولیه به دانشجویان از جانب قوه قضاییه صورت گرفته و برای اینکه در این زمینه تجدید نظری صورت گیرد باید لایحه تجدیدنظر از سوی دانشجویان تنظیم و به قوه قضاییه ارسال شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: امیدواریم مسئولان قضایی در تجدیدنظر، شرایط دانشجویان دانشگاه‌ها را در نظر گرفته و با نگاه رافت اسلامی که همواره مورد توجه مسئولان نظام بوده در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

وی در خصوص پایان ترم دانشجویان گفت: نگرانی دانشجویان این است که اگر ترم پایان پذیرد مطالبات آن‌ها از سوی مسئولان پیگیری نخواهد شد، اما این‌چنین نیست و همواره وزارت علوم در خصوص مشکلات دانشجویان به ویژه این دانشجویان  پیگیری‌های لازم را خواهد داشت.  


انتهای پیام/

پیگیری وزارت علوم برای صدور احکام دانشجویان در اغتشاشات اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۳ تير ۱۳۹۷
این موضوع به کجا رسید ؟