رئیس دادگستری منوجان گفت: اولویت دستگاه قضایی شهرستان ایجاد امنیت برای شهروندان است و دستگاه قضایی با مخلان امنیت به شدت برخورد خواهدکرد.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان منوجان گفت: شهید بهشتی عالمی فرهیخته متفکر ' ولایت مدار ' اسلام شناس ' مدیر و مدبر وشجاع بود که تمام عمر خویش را در راه گسترش احکام و معارف اسلامی سپری کرد و درنهایت مورد بغض و کینه دشمنان قرار گرفت و شهید بهشتی الگویی بی بدیل برای تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضایی می‌باشد و قوه قضائیه همواره به دلیل اتخاذ مواضع انقلابی و ایستادن درمقابل جریان نفوذ همواره موردبغض و کینه دشمنان این ملت قرارگرفته‌است.

وی افزود: قوه قضائیه نهادی مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئولیت تحقق بخشیدن عدالت درجامعه است.

شکوهی نسب اظهار کرد: دو ویژگی استقلال و اقتدار دستگاه قضایی از افتخارات دستگاه قضایی نظام جمهوری اسلامی استقلال دستگاه قضایی از سایر قواست که این امر باعث شده است که دستگاه قضایی با اقتدار و صلابت به پرونده‌ها رسیدگی کند وهیچ توصیه و سفارشی را نپذیرید که در این راستا تمام ملت ایران شاهد رسیدگی به پرونده‌های دانه درشت‌ها درسطح کلان کشور هستند و احقاق حق مردم مهمترین اصل در سیستم قضایی می‌باشد و جلب رضایت مندی عمومی از مهمترین اهداف مجموعه قضایی است.

وی بیان کرد: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی برای گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عرصه عدالت در راس آن‌ها شهید مظلوم دکتر بهشتی پایه گذار نظام قضایی جمهوری‌اسلامی وتبیین جایگاه دستگاه قضایی وبیان دستاورد‌های و خدمات و فعالیت‌های قوه قضائیه درجامعه می‌باشد.

وی تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های امنیتی شهرستان و برخورد‌های قاطع دستگاه قضایی و صدور احکام قاطع و برخورد جدی بابرهم زنندگان امنیت امروز شاهد امنیتی بسیار خوب و پایدار دراین شهرستان هستیم و امنیتی که درجامعه هم اکنون شاهد آن می‌باشیم مرهون زحمات کارکنان قوه قضاییه و ضابطین قضایی می‌باشد.

رئیس دادگستری منوجان گفت: امروزه هر موفقیتی در دادگستری این شهرستان به وقوع پیوسته حاصل تلاش‌های شبانه روزی قضات خدوم و کارکنان پرتلاش اداری این مجموعه بوده است.

شکوهی افزود: یکی از برنامه‌های ما در سال جاری در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌باشد و نیازمند همکاری تمامی بخش‌ها دراین زمینه هستیم و همواره توسعه فرهنگ سازش درجامعه مورد تاکید مسئولان دستگاه قضایی است که دراین راستا شورا‌های حل اختلاف منوجان زحمات زیادی کشیدند ودر سال گذشته در شورا‌های حل اختلاف این شهرستان نزدیک به دوهزار پرونده رسیدگی شده است.

وی بیان کرد: ارائه آمار‌های مقایسه‌ای پرونده‌های ورودی به این مجموعه قضایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته از اول سال ۱۳۹۵ تا پایان سال ۸۰۵۱ پرونده ودرسال ۱۳۹۶ تعداد ۹۶۰۸ پرونده کل ورودی حوزه قضایی منوجان اعم ازدادگاه ودادسرا بوده که درسال ۱۳۹۶ نسبت به سال گذشته نوزده درصد ورودی پرونده‌ها رشد داشته ودر سال ۱۳۹۶ صرفا ورودی دادگاه نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته و درسه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کار‌های پیشگیرانه توانستیم سی درصد کاهش ورودی در دادگاه و بیست و پنج درصد کاهش ورودی در دادسرا داشته باشیم.

رئیس دادگستری منوجان گفت: متوسط زمان رسیدگی درسال گذشته در دادگاه ۴۸ روز و مانده شعبه اول دادگاه درپایان سال ۱۳۹۶ تعداد ۱۵ پرونده بوده ویکی از مشکلات دستگاه قضایی کمبود نیروی انسانی می‌باشد و باید تلاش کرد همچنان آمار ورودی پرونده‌ها باهمکاری مردم و معتمدین وشورا‌های حل اختلاف کاهش پیدا کند.

وی اظهارکرد: یکی از عوامل افزایش پرونده‌ها به دادگستری عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی است که ممکن است در برخی از موارد موجب نارضایتی بعضی از افراد از دستگاه قضایی و موجب اطاله دادرسی شود و هر میزان سواد حقوقی مردم درجامعه بالا رود به مراتب مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در سال گذشته آمار پرونده‌های طلاق دردادگستری این شهرستان نسبت به سال ۱۳۹۵ سیزده درصد کاهش داشته که این امربا کمک روحانیت ومعتمدین وشورا‌های حل اختلاف ومراکز مشاوره تحقق یافته، اما سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۳۹۶ ورودی پرونده ها‌ی طلاق رشد داشته که انجام ندادن مشاوره قبل از ازدواج وفقراقتصادی و اعتیاد زوج و دخالت والدین در زندگی زوجین از علت‌های اصلی طلاق می‌باشد که باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد و نیاز هست برای کاهش آمارطلاق همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی و مردم کمک کنند.

انتهای پیام /ی

منوجان امن‌ترین شهرستان جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار