عظیم عراقی آخرین مهلت ثبت نام در طرح سنجش نوآموزان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم افتتاحیه سنجش سلامت نوآموزان اظهار کرد: طرح سنجش به پیشگیری از ناهنجاری ها و مشکلات جسمی و روحی دانش آموزان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۴۷ هزار نفر در سطح پیش‌دبستانی و بیش از یک میلیون و ۳۳۰ هزار در بدو ورود به دبستان در این طرح حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم خانواده‌ها برای سنجش پیش از دبستان شرکت کنند تا اقدامات مداخله‌ای هرچه زودتر برای آنها لحاظ شود و امسال تا نیمه شهریور فرصت ثبت نام وجود دارد.

عظیم عراقی تصریح کرد: در طرح جهش سال گذشته قریب به ۱۰ هزار نفر را برای جهش داشتیم و امسال هم تا ۱۵ مرداد پایگاه فعال برای ثبت نام جهش داریم که دانش آموزان در مدرسه محل تحصیل نوبت گیری می‌شوند.

آثار مثبت تربیتی حضور در پیش دبستانی‌ها

در ادامه مراسم نادر جهان آرای معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش تهران با تاکید بر شرکت در دوره پیش دبستانی و آثآثار مثبت تربیتی آن گفت: سال گذشته رسد قابل توجهی در نوآموزان پیش دبستانی داشتیم و هرچه این آمار بیشتر شود اقدامات مداخله‌ای برای درمان و آموزش و پرورش افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: سنجش نوآموزان در بهبود کاستی جسمی و روحی دانش آموز در زندگی و کار آینده اش موثر است، همچنین تعدادی بسیاری از مدیران پایگاه‎ها تجربه اجرای طرح را داشتند و بر اهمیت این موضوع واقف هستند.

معاون آموزش ابتدایی تهران بیان کرد: فضای پایگاه‌های سنجش باید فضایی با نشاط برای نوآموز ایجاد کند تا خاطره ای خوش برای نوآموز ایجاد شود، همچنین دقت نظر در اجرای طرح باید با کمترین ضریب خطا پیش رود.

وی به طرح جهش هم اشاره و اظهار کرد: این طرح در تهران بیش از سایر استان‌های کشور است و با توجه به اجرای طرح کیفی توصیفی دانش آموز باید آمادگی بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار