رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان و ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان در دوشنبه، پایتخت جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

عبدالله: از نظر دولت افغانستان تروریسم خوب و بد وجود نداردبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی جمهوری اسلامی افغانستان و ممنون حسین، رئیس جمهور پاکستان در دوشنبه، پایتخت جمهوری تاجیکستان دیدار کرد.

رئیس جمهور پاکستان در این نشست از نقش فعال حکومت افغانستان در کشته‌شدن مولانا فضل‌الله، رهبر تحریک طالبان پاکستان تشکر و قدردانی کرد و خواهان بهبود روابط و همکاری مشترک هردو کشور گردید. ممنون حسین با اشاره به رفت‌و آمدها و تلاش‌های مشترک رهبران دو کشور گفت که عمل به اساس برنامه مشترک عمل پاکستان و افغانستان برای صلح و همبستگی می‌تواند هر دو کشور را در راه دست یافتن به ثبات و امنیت منطقه ای و بهبود روابط میان دو کشور کمک نماید.

رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز با تشکر از رئیس جمهور پاکستان گفت که تروریست خوب و بد از نظر حکومت افغانستان وجود ندارد؛ حکومت افغانستان در گذشته نیز رهبران عالیرتبه تحریک طالبان پاکستان را هدف قرار داده و این بار نیز با استفاده از همین طرز دید علیه مولانا فضل الله اقدام صورت گرفت. 

وی افزود که تماس‌ها میان رهبران هر دو کشور افزایش یافته و امیدواریم عمل بر اساس رهنمودها و توصیه‌های برنامه مشترک عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی هر دو طرف را در راستای دست یافتن به صلح و مبارزه مشترک با دهشت‌افگنی کمک نماید. 

عبدالله با اشاره به رفت و آمدهای مسئولین بخش نظامی هر دو کشور ابراز امیدواری نمود که گام‌های صادقانه و جدی بتواند هر دو کشور را در دست یافتن به صلح و ثبات یاری رساند و خواهان اقدامات عملی و قاطع حکومت پاکستان علیه رهبران و اعضای گروه طالبان در پاکستان گردید.

در این نشست هر دو طرف از گام‌های حکومت افغانستان و اعلام آتش بس برای دست یافتن به صلح و آشتی حمایت کردند و بر اصل اعتماد سازی میان افغانستان و پاکستان و تبادل معلومات استخباراتی٬ افزایش ملاقات‌های مشترک میان مسئولین نظامی و ملکی دو کشور و پیام واضح و روشن به طالبان که اگر آماده صلح نباشند با زور و قوت با آنان برخورد می‌گردد٬ تاکید صورت گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار