قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا لایحه بودجه نظامی وزارت دفاع این کشور را برای سال مالی ۲۰۱۹ میلادی تصویب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، مجلس نمایندگان آمریکا امروز (پنج‌شنبه) لایحه بودجه 675 میلیارد دلاری برای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) در سال مالی 2019 را تصویب کرد.

این لایحه با 359 رای موافق و 49 رای مخالف به تصویب قانونگذاران در مجلس نمایندگان آمریکا رسید. در این طرح، بودجه‌ای 606.5 میلیارد دلاری به بخش نظامی و بودجه‌ای 68.1 میلیارد دلاری به «عملیات احتمالی فرامرزی» اختصاص داده شده است.

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا اکنون باید با نسخه مشابه خود در مجلس سنای آمریکا همخوانی پیدا کند. کمیته تخصیص بودجه مجلس سنای آمریکا نسخه‌ای از این لایحه را روز پنجشنبه منتشر کرده است.

در بودجه نظامی مجلس نمایندگان آمریکا، برنامه‌ها برای افزایش 15 هزار و 600 سرباز به تمامی شاخه‌های ارتش این کشور و نیز افزایش حقوق 2.6 درصدی برای پرسنل ارتش این کشور از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی اعلام شده اند.

در این بودجه همچنین 9.4 میلیارد دلار به تولید 93 جنگنده اف-35 اختصاص داده شده است. این تعداد، 16 فروند بیشتر از درخواست دولت آمریکا و 4 فروند بیشتر از تعداد آن در بودجه پیشنهادی مجلس سنای آمریکاست. در بودجه مصوب مجلس نمایندگان آمریا همچنین 22.7 میلیارد دلار برای 12 فروند کشتی نظامی و 145.7 میلیارد دلار برای خرید و ارتقای تجهیزات نظامی اختصاص یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار