تغییر نام دانشگاه فرهنگیان و برنامه ریزی برای تربیت معلم فاخر در نظام تعلیم از مهم‌ترین مصوبات جلسه هیئت امنای دانشگاه بود.

از تغییر نام دانشگاه فرهنگیان تا ضرورت عزم ملی برای رفع کمبود معلم فاخربه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نوزدهمین جلسه هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش، هیئت رئیسه دانشگاه و اعضای هیئت امناء برگزار شد، پس از ارائه پیشنهاد طرح تغییر نام دانشگاه فرهنگیان به «دانشگاه تربیت معلم» با تغییر نام این دانشگاه به «دانشگاه تربیت معلم» موافقت شد.

همچنین طی این جلسه پس از بحث و تبادل نظر اعضاء، جذب ۴۰۰ عضو هیئت علمی برای دانشگاه فرهنگیان مورد تائید قرار گرفت.

تصویب آیین نامه پیشنهادی فرصت‌های مطالعاتی دانشگاه فرهنگیان به هیئت امنا از دیگر مصوبات نوزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان بود.

تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان بنیان کیفیت بخشی به  نظام آموزشی است

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این جلسه بیان کرد: این دانشگاه در شرایط فعلی وظیفه سنگینی به عهده دارد که تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش است.
 
وی با اشاره به اهمیت حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه فرهنگیان گفت: این حضور نشان از توجه معظم له به این دانشگاه است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.
 
وزیر آموزش و پرورش تامین معلم مورد نیاز آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان را باعث کیفیت بخشی به نظام آموزش و پرورش کشور دانست.

آماده  جذب حداکثر دانشجومعلم را داریم

خنیفر  گفت: دغدغه مقام معظم رهبری و دلسوزان تعلیم و تربیت کشور نسبت به تربیت معلم شایسته مسولیت ما را سنگین‌تر میکند و اعلام می‌داریم در شرایط فعلی در صورت حمایت از این دانشگاه، برای رفع بحران کمبود معلم، آمادگی جذب حداکثری دانشجو معلم در کشور را داریم.
 
وی با اشاره به کاهش جذب دانشجو در سال‌های گذشته در دانشگاه فرهنگیان که امروز آموزش و پرورش را با بحران نیروی انسانی مواجه کرده است، ادامه داد: نیاز به عزم ملی برای رفع کمبود معلم فاخر در جامعه است که دانشگاه فرهنگیان خود را برای رفع این مشکل آماده کرده است.

دور تسلسل باید برای رشد دانشگاه فرهنگیان خاتمه یابد

حداد عادل عضو هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان  درپاسخ به  افرادی که مانع جذب هیئت علمی و دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان هستند،گفت: زمان جذب دانشجومعلم عده‌ای می‌گویند این دانشگاه هیئت علمی کافی ندارد؛ زمان درخواست هیئت علمی عده‌ای می گویند دانشگاه دانشجومعلم کافی ندارد؛ دور تسلسل باید برای رشد دانشگاه فرهنگیان خاتمه یابد.

موافقت با فرصت های مطالعاتی  استادان دانشگاه فرهنگیان

شریعتی نیاسر معاون وزیر علوم  به موافقت با فرصت‌های مطالعاتی استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت معلم تاکید کرد.
 
شریعتی نیاسر در دفاع از طرح فرصت مطالعاتی برای اساتید دانشگاه فرهنگیان گفت: اساتید دانشگاه فرهنگیان می‌توانند از فرصت‌های مطالعاتی طبق ضوابط اعلام شده استفاده کنند.
 

جذب رتبه های زیر ۱۰۰۰ در دانشگاه فرهنگیان

حجت الاسلام و المسلمین دادگر، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: پرسش ها، کنجکاوی و پیگیری‌های اخیر، نشان از استقبال جوانان علاقه مند برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان پس از حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دانشگاه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین دادگر با اشاره به شور و نشاطی که پس از حضور رهبر انقلاب در این دانشگاه ایجاد شده است، از آمادگی تمام مراکز و پردیس‌ها در سراسر کشور برای برای جذب حداکثری سهمیه‌های تخصیص داده شده خبر داد.
 
وی با اشاره به گردهمایی و دوره آموزشی، فرهنگی اخیر دانشگاه برای تجلیل از نخبگان دانشجو گفت: تعداد قابل توجهی از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹۶ شغل شریف معلمی و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کرده اند.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان، نقد عده‌ای را مبنی بر عدم حضور استعداد‌های برتر و نخبگان در این دانشگاه غیر واقعی دانست و اشتغال به تحصیل قریب به ۸۰۰ نفر از رتبه‌های برتر زیر ۱۰۰۰ کشوری کنکور سراسری در این دانشگاه را مهمترین دلالت بر نفی این ادعا دانست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۷
شرایط جذب اعضا چیه؟؟؟؟؟؟ من خیلی دوست دارم عضو شوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۷
400 عضو جذب میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ تير ۱۳۹۷
چه فرقی داره نام دانشگاه چی باشه؟
آخرین اخبار