اندیشکده بروکینگز اعلام کرد در آمریکا وضع کودکانی که در معرض ناامنی غذایی هستند همچنان بدتر از دوره ماقبل رکود بزرگ است.

ناامنی غذایی کودکان در آمریکا بدتر از دوره ماقبل رکود بزرگ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، موسسه بروکینگز اعلام کرد در آمریکا وضع کودکانی که در معرض ناامنی غذایی هستند همچنان بدتر از دوره ماقبل رکود بزرگ است.

این اندیشکده در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت بر حسب بسیاری از معیارها، اقتصاد آمریکا دوره رکود بزرگ را پشت سر گذاشته است. اما یک شاخص مهم سلامت اقتصادی -ناامنی غذایی- همچنان در مقایسه با آمار دوره قبل از رکود بالا مانده است.

یک خانوار زمانی دچار ناامنی غذایی است که به سبب نداشتن پول یا منابع دیگر به صورت پیوسته و مرتب به غذای کافی دسترسی نداشته باشد. سهم خانوارهایی که دچار ناامنی غذایی هستند همچنان از نقطه اوج در دوره رکود که 14.9 درصد بود در حال کمتر شدن است. این رقم در سال 2016 به 12.3 درصد رسید. با این حال، این رقم هنوز از رقم 11.1 درصد که مربوط به دوره قبل از رکود است، بالاتر است.

در سطح ملی، سهم خانوارهای دچار ناامنی غذایی که فرزند دارند 16.5 درصد است -که هنوز بالاتر از رقم 15.8 درصدی قبل از رکود در سال 2007 ، اما پایین تر از رقم 21.3 درصدی سال 2009 ، یعنی سال اوج رکود بزرگ، است. 12.9 میلیون کودک در سال 2016 در خانوارهای دچار ناامنی غذایی زندگی می کردند.

افزون بر آن، 4.8 درصد از خانوارهای دارای فرزند در سال 2016 امنیت غذایی بسیار پایینی داشتند. این بدان معناست که دریافت غذایی آنها بسیار کاهش یافته بود و الگوهای تغذیه ای عادی به سبب کم پولی خانوارها و عدم دسترسی به دیگر منابع غذایی مختل شده بود.

بررسی ها نشان می دهد تنها در دو ایالت -کلرادو و کارولینای جنوبی- سهم کودکان در خانوارهای دچار ناامنی غذایی و امنیت غذایی بسیار پایین، بین سال های 2014 تا 2016 پایین تر از سال های 2005 تا 2007 بود. در 23 ایالت سهم کودکان در خانوارهای دچار ناامنی غذایی از لحاظ آماری بسیار بالاتر از آمار دوره قبل از رکود بزرگ بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، رژیم غذایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار