روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از منابع آگاه نوشت مشاوران و اعضای ارشد دولت ترامپ درباره راهبرد آمریکا در قبال ایران با یکدیگر دچار اختلاف‌نظر شده‌اند.

اختلاف و دودستگی میان اعضای دولت ترامپ درباره راهبرد آمریکا در قبال ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی نوشت در خصوص راهبرد آمریکا در قبال ایران، بین مقامات ارشد کاخ سفید دودستگی وجود دارد.

هاآرتص به نقل از منابع ارشد آمریکایی و اسرائیلی نوشت طی هفته‌های اخیر اختلاف نظر و دودستگی بین مشاوران و اعضای دولت ترامپ در خصوص راهبرد آمریکا در قبال ایران افزایش یافته است. برخی از مشاوران بر افزایش فشار و اعمال تحریم‌های بیشتر به منظور تغییر نظام تأکید دارند، در حالی‌که برخی دیگر، دست‌یابی به «توافقی فراگیر» با ایران را مهم‌ترین هدف آمریکا از افزایش فشارها می‌دانند؛ توافقی که نه‌تنها برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود بلکه رفتارهای منطقه‌ای تهران را نیز پوشش دهد.

این گزارش می‌افزاید جان بولتون، مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ، مهم‌ترین کسی است که از گزینه تغییر نظام در ایران پشتیبانی می‌کند. اما «جیمز متیس» وزیر دفاع در مخالفت با موضع جان بولتون اعتقاد دارد اعمال فشار برای تغییر نظام ایران عاقلانه نیست. وی در مقابل، بر اعمال فشار بر ایران برای بازگرداندن آن به پای میز مذاکره تاکید دارد.

در این میان «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، موضعی بینابین دارد. وی که پیش از ورود به کابینه ترامپ از منتقدان جدی برجام بود و موضعی به‌شدت ضدایرانی داشت،‌ پس از به‌دست گرفتن سکان دستگاه دیپلماسی دولت ترامپ به سمت موضع «جیمز متیس» متمایل شده است. پمپئو نیز اعتقاد دارد آمریکا باید به دنبال یک توافق جدید و همه‌جانبه با ایران باشد.

هاآرتص در ادمه درباره آشفتگی سیاست دولت آمریکا در خصوص ایران می‌افزاید که از جمله دلایل دیگر دخیل در آشفتگی سیاست دولت ترامپ در خصوص ایران، نفوذ مشاوران «بیرونی» است که دونالد ترامپ همیشه درباره مسائل سیاسی از آنها مشورت می‌گیرد؛ مشاورانی که جایگاه رسمی در کابینه ندارد. «رودی جولیانی»، وکیل شخصی دونالد ترامپ از جمله مشاوران بیرونی رئیس‌جمهور آمریکاست که هاآرتص به آنها اشاره می‌کند. رودی جولیانی روز شنبه درگردهمایی سالانه گروهک تروریستی منافقین در پاریس حضور یافت و بار دیگر از لزوم  تغییر نظام حاکم بر ایران سخن گفت.

انتهای پیام/

گزارش هاآرتص درباره اختلاف تیم ترامپ درخصوص نحوه برخورد با ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار