فرماندار ریگان گفت: با غلظت ۱۱ برابری گرد وغبار در ریگان طی دو روز ۳۹ شهروند ریگانی راهی مراکز درمانی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری فرماندار ریگان گفت: طی دیروز وامروز که غلظت ریزگرد‌ها در این شهرستان به ۱۱ برابر حد مجاز افزایش یافته است مشکلات تنفسی برای شهروندان ریگانی به وجود آمده است.

وی تصریح کرد : ۴۵ روستا را در محاصره گرد وغبار قرار گرفته و اهالی این روستا‌ها را خانه نشین کرده است.

فرماندار ریگان از قطع برق ۷ روستای شهرستان در اثر گرد وغبار شدید خبر داد واظهار کرد: با تلاش نیرو‌های اداره مربوطه برق این روستا‌ها وصل شد.

باقری با اشاره به اینکه  وضعیت شهرستان بحرانی است عنوان کرد :گرد وغبار شدید شرایط شهرستان در در وضعیت بسیار خطرناک قرار داده است.

وی گفت: گرد وغبار شدید راه ارتباطی ۹ روستا در این شهرستان را مسدود نموده است که تلاش نیرو‌های راهداری جهت بازگشایی این محور‌ها ادامه دارد.

فرماندار ریگان از نجات ۶ خودروی گرفتار در گرد وغبار در این شهرستان خبر داد واظهار کرد :نیرو‌های امدادی طی دو روز در محورترانزیت ریگان- چابهار جهت امداد رسانی به مسافران گرفتار در گرد وغبار در حالت آماده باش قرار دارند.

باقری تصریح کرد: به دلیل گرد وغبار شدید تردد در محور ترانزیتی ریگان- چابهار به کندی انجام می‌شود .

وی ازافراد سالمند وکودکان خواست تا فروکش شدن گرد وغبار در منازل خود بمانند.

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه گرد وغبار خسارت ۱۰ تا ۳۰ درصدی به بعضی از نخیلات شهرستان وارد نموده است اظهار کرد گردوغبار باعث ریزش محصول خرمای نخلداران ریگانی شده است.

باقری افزود تمامی مراکز بهداشتی درمانی در شهرستان ریگان در حالت آماده باش قرار دارند تا به بیماران تنفسی خدمات رسانی ارائه نمایند.

وی بیان داشت: در شهرستان ریگان گرد وغبار شدید باعث خسارات میلیاردی به زیر ساخت‌های این شهرستان می‌شود.

ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه در کشور در زمینه بروز گرد وغبار وکانون‌های بحرانی فرسایش بادی می‌باشد که تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ی

جولان ریزگردها درریگان

برچسب ها: آلودگی هوا ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار