سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از تهیه طرح دوفوریتی برای برون رفت از شرایط اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح در ۲۴ ماده تهیه شده است.

طرح دو فوریتی برون‌ رفت از شرایط اقتصادی فردا در مجلس بررسی می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیرعلنی صبح امروز با حضور نوبخت و شریعتمداری، اظهار کرد: در این جلسه بحث‌های بسیار دقیق و بدون تعارفی مطرح شد و بحث اکثر نمایندگان این بود که مشکلاتی که امروز در کشور وجود دارد، به تحریم‌ها برنمی‌گردد بلکه به مشکلات مدیریتی مربوط است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از بحث‌ها این بود که چرا دولت در زمان مقتضی تصمیم‌گیری نمی‌کند، مدیریت زمان در دستور کار دولت نیست و در جاهایی هم که دولت تصمیمات مقتضی می‌گیرد، این تصمیمات به گونه‌ای نیست که دولت در آن استقامتی داشته باشد و روی تصمیم خود بایستد و حتی ممکن است در جاهایی تصمیماتش را نقض کند و تصمیمات جدیدی بگیرد.

بیشتر بخوانید: توضیحات لاریجانی درباره نشست غیر علنی مجلس با نمایندگان دولت 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به بررسی موضوع نقدینگی کشور در این جلسه، تصریح کرد: در این جلسه مطرح شد که امروز بیش از 1500 هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار وجود دارد که روزی این نقدینگی به سمت خودرو و روزی دیگر به سمت ارز سوق داده می‌شود که در این جلسه دولت مکلف شد تا این مشکل را حل کند.

نعمتی بیان کرد: در این جلسه درباره واگذاری طرح‌های عمرانی هم مسائلی مطرح شد که مجلس اختیاراتی را به دولت در این زمینه داده است که بتواند این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند اما تاکنون دولت و سازمان برنامه و بودجه نتوانسته کار خود را انجام دهد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه بحث کوچک سازی دولت موضوع مورد بحث دیگر ما بود، اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد که اگر قرار است همه مردم مشکلات را تحمل کنند، دولت هم باید بدنه خود را کوچک کند تا چابک شود و مشکلات کشور حل شود.

وی با اشاره به مطرح شدن بحث عدم هماهنگی بین تیم اقتصادی دولت، گفت: متأسفانه در تیم اقتصادی دولت هر کسی ساز خودش را می‌زند و ساز ناکوکی را از تیم اقتصادی دولت می‌شنویم و شاید این تیم اقتصادی دولت برای مقطعی خوب عمل کرده باشد اما این تیم ممکن است نتواند شرایط فعلی کشور را حل و فصل کند.

نعمتی با اشاره به مطرح شدن مشکل بانک‌ها و صندوق‌ها در این جلسه تصریح کرد: همچنین بیان شد که دیپلماسی ما باید فعال‌تر باشد و وقتی که 40 تیم از آمریکا برای راضی کردن کشورهای مختلف اعزام می‌شوند، حتماً باید دیپلماسی کشور ما هم فضایش را تغییر دهد.

وی درباره مطرح شدن بحث اصلاح سیستم بودجه‌ای کشور گفت: با توجه به شرایط امروز این سیستم باید تغییر کند که دولت بسیاری از مجوزهای ممکن را دارد و هر جا هم که ندارد مجلس اعلام آمادگی می‌کند که در اختیار آنان قرار دهد.

نعمتی درباره اظهارات مطرح شده از سوی نوبخت و شریعتمداری، خاطرنشان کرد: بحث‌های مختلف و البته حرف‌های مشترکی درباره نقدینگی و دیگر موضوعات امروز کشور مطرح کردند و همه حرف‌شان آن بود که همگی باید با همدلی پیش برویم تا این مشکلات کشور حل و فصل شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشره مبنی بر دزدیده شدن خودروی برخی نمایندگان گفت که در این باره اطلاعاتی ندارد.

نعمتی همچنین از تهیه طرح دو فوریتی مجلس برای برون رفت از شرایط اقتصادی خبر داد و گفت: این طرح در ۲۴ ماده تهیه شده و در اختیار نمایندگان است و قرار است فردا نظر مشورتی نمایندگان اخذ شود، همچنین دولت را نیز دعوت می‌کنیم و خواست‌مان از دولت این است که در این باره لایحه ارائه کند تا چیزی از قلم نیفتد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پایان وضعیت بانک‌ها، سرمایه‌گذاری، اوراق مشارکت و صندوق‌ها را از جمله موارد مطروحه در این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۲ تير ۱۳۹۷
شرایط اقتصادی ما خوب نیست
آخرین اخبار