رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به طور متوسط سالانه ۳ و نیم میلیون تن مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میرشکار گفت: این میزان معادن استخراج شده، ۳ درصد از مواد معدنی استخراجی کشور را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: این استان با داشتن ۱۰ میلیارد تن ذخایر قطعی و ۲۰ میلیارد تن ذخایر احتمالی، ۵ درصد از ذخایر معدنی کشور را در خود جای داده است.

وی ارزش افزوده بخش صنعت و معدن در استان را حدود ۹ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این مقدار، سهم ۰٫۴۸ ‏درصدی از ارزش افزوده در کشور را به خود اختصاص داده است. ‏

میرشکار گفت: مهمترین معادن استان، معدن آنتیموان در سفید آبه، معدن مس چهل کوره در نصرت آباد، معدن گرانیت بوگ و معدن سنگ ریگ ملک در میرجاوه، معادن آهک سیمان زابل و خاش و معدن منگنز آسان دوک درشهرستان نیکشهر است.

میرشکار گفت: از نظر نوع صنعت نیز بیشترین واحد‌های صنعتی استان به ترتیب مربوط به صنایع کانی ‏و غیر فلزی مشتمل بر صنعت سیمان، سنگ‌های تزیینی، انواع آجر و بلوک سفال، منیزیت و سیلیس دانه بندی ‏شده، فرآوری مس وغیره، صنایع غذایی و آشامیدنی شامل صنایع شیلاتی، بسته بندی آب آشامیدنی، ‏نوشیدنی‌های گاز‌دار، آرد گندم، بیسکویت، بسته بندی گوشت قرمز و ... و صنایع شیمیایی نساجی و ‏سلولوزی است.

وی افزود: این واحد‌ها سهم ۲۰ درصدی از کل کارخانجات استان را به خود اختصاص داده و مشتمل بر ‏محصولات لاستیکی و پلاستیکی، انواع سموم، انواع لوله‌های پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پی وی سیو جی آرپی، ‏عایق‌های رطوبتی، انواع پودر و مایع شوینده نیز هستند.

وی گفت: در بخش صدور مجوز‌های صنعتی نیز در استان هم اکنون بیش از ۹۳۰ مجوز معتبر ‏سرمایه گذاری با پیش بینی ایجاد اشتغال ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر با حجم سرمایه گذاری بیش از ۲۴هزار میلیارد ‏ریال در دست اقدام است.

وی افزود: از این تعداد مجوز حدود ۲۱۰ طرح با پیشرفت فیزیکی بالای ۲۰ درصد با سرمایه ‏گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در دست پیگیری است که امیدواریم ‏با توجه به مشوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری موجود، بهره‌برداری از طرح‌ها در سنوات آینده محقق شود.

انتهای پیام/گ‏

استخراج مواد معدنی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار