معاون امور استان‌های صدا و سیما به مناسبت برپایی سومین همایش رشد و تعالی مراکز صدا و سیمای استان‌ها در مشهد مقدس در یادداشتی اهداف و کارکرد‌های این نشست را تشریح کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛سومین همایش رشد و تعالی مراکز صدا و سیمای استان‌ها با حضور مدیران کل مراکز در مشهد مقدس برگزار شد.

در این همایش شاهد برپایی کارگاه‌های متعدد به منظور بررسی مسائل محتوایی رادیو و تلویزیون‌های استانی و نشست مدیران کل با رئیس محترم سازمان صدا و سیما بودیم، اقدامی در راستای ارتقای سطح کیفی و کمی برنامه‌های متناظر با اهداف سند پنج ساله سازمان صدا و سیما که نشانگر اهتمام مدیران ارشد رسانه ملی به اجرای دقیق و زمان‌بندی شده آن و نیز ارتقای شبکه‌های استانی با هدف جلب رضایت مخاطبان است.

در حاشیه این همایش، شاهد افتتاح رسمی «رادیو زیارت» با حضور دکتر علی عسکری رئیس محترم سازمان صدا و سیما بودیم، شبکه‌ای که منشأ ارتقا معرفت و بینش جامعه در فرهنگ زیارت و معارف اهل بیت (علیهم السلام) خاصه امام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) بوده و نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی نیز ایفا می‌کند.

برپایی این همایش در سالی که بزرگداشت چهل سالگی و بلوغ انقلاب اسلامی نیز در آن واقع شده، بر اهمیت و کارآیی آن افزوده است چرا که محملی برای هم اندیشی، تضارب آراء و تبیین سیاست‌های کلان رسانه ملی در این زمینه بوده و نقشی اساسی و هدفمند در رسیدن به نقطه مشترکی برای اهتمام به کار رسانه‌ای فراگیر و سازمان‌یافته، هماهنگ و در عین حال برگرفته از خرده فرهنگ‌ها و خصوصیات بومی، تاریخی و اجتماعی چهارگوشه ایران خواهد داشت.

به واقع آنچه این همایش را از دو همایش قبلی متمایز می‌کند، کارکرد‌های چندگانه آن است، از یک سو در راستای اهداف اولیه مشخص شده گام بر می‌دارد و از سوی دیگر یکی از مهمترین پیش نشست‌های هماهنگی برای برگزاری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و شاید مهمترین آنها به شمار می‌رود.

حضور مدیران ارشد رسانه ملی در این همایش و سخنرانی و بیان دغدغه‌های مدیران کل مراکز استانی صدا و سیما به عنوان مجریان سیاست‌های اساسی رسانه‌ای در سطح هر استان، گویای اهمیتی است که این گردهمایی بزرگ برای مجموعه سازمان دارد و از سوی دیگر، نقش بی بدیل شبکه‌های استانی در توسعه فرهنگ و گفتمان انقلاب اسلامی را یادآور می‌شود چرا که در بسیاری از مناطق، این شبکه‌های استانی هستند که بار اصلی رسانه ملی را به دوش می‌کشند و حتی در برخی موارد، تعداد بینندگان و شنوندگان آنها از شبکه‌های سراسری نیز پیشی می‌گیرد، بر این اساس بی راه نیست اگر بخواهیم سند رشد و تعالی رسانه ملی را در مقیاس هر استان، بر اساس ظرفیت‌های این شبکه‌ها مورد سنجش و اجرا قرار دهیم.

امید است برگزاری چنین همایش‌هایی با توجه به کارکرد‌های مختلف آن، زمینه‌ساز ارتقای کمی و کیفی تولیدات بر پایه فرهنگ و ویژگی‌های بومی استان‌های مختلف کشور شده و در تبیین سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خنثی کردن نقشه‌های شوم دشمنان، شاهد نقش‌آفرینی بیشتر آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار