فیلم سینمایی «داستان آمریکایی» با گویندگی ۲۸ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

فیلم سینمایی «داستان آمریکایی» در گونه کمدی و درام محصول آمریکا است که در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه نمایش سیما پخش شود.

مدیر دوبله این فیلم سینمایی رضا آفتابی و صدابردار آن فرشید فرجی است. فاطمه اکبری، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، فاطمه برزویی، محمد بهاریان، کریم بیانی، ارسلان جولایی، شراره حضرتی، سیما رستگاران، شیرین روستایی، لادن سلطان پناه، ابوالفضل شاه بهرامی، مینا شجاع، ابراهیم شفیعی مهیار، خشایار شمشیرگران، خسرو شمشیرگران، بهروز علی محمدی، امیربهرام کاویانپور، نسرین کوچک خانی، کسری کیانی، مریم معینیان، علی منانی، علیرضا ناصحی، حسین نورعلی، نازنین یاری و رضا آفتابی صداپیشه‌های این اثر بوده‌اند.

این فیلم درباره یک نویسنده سیاه‌پوست است که آثار فاخر، اما کم فروشی دارد؛ او برای درآمد بیشتر، رمانی مطابق سلیقه بازار با نام مستعار چاپ می‌کند. این رمان به موفقیت‌های زیادی می‌رسد. در آخر، این نویسنده، تن به قواعد تجاری دنیای ادبیات می‌دهد.

فیلم ترکیبی از کمدی و درام است که طنز آن به نوعی طنزی تلخ و طعنه آمیز است و نگاه کلیشه‌ای را که جامعه سفید‌پوست آمریکایی نسبت به سیاه‌پوستان این کشور دارد به شکلی هوشمندانه به نقد می‌کشد. فیلم در عین حال ساختی هنرمندانه دارد و از آن عموماً به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۳ یاد می‌شود طوری که توانست در جشنواره‌ها و جوایز سینمایی مختلف برنده و نامزد بیش از ۱۵۰ جایزه شود از جمله پنج نامزدی اسکار که از این میان موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی شد.

واحد جست‌وجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روند‌های ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه نمایش، برای مخاطبان پخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار