۲۴ تیر؛ آغاز زمان برگزاری المپیاد جهانی زیست شناسی در ایران/ میزبانی ایران از ۲۸۰ دانش آموز المپیادیرئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان جزئیات برگزاری المپیاد زیست شناسی در کشور را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری المپیاد جهانی زیست شناسی 2018 با حضور فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جهان صبح امروز در سالن ساختمان علاقمندان آموزش و پرورش برگزار شد.

در این نشست مهاجرانی با اشاره به اینکه ایران از سال 66 در المپیادها حضور پیدا کرده است، اظهار کرد: حدود 30 سال شرکت در مسابقات جهانی و المپیادها را در کارنامه خود داریم و امسال هم میزبان المپیاد جهانی زیست شناسی هستیم.

وی با اشاره به اینکه از 24 تا 30 تیر میزبان المپیاد جهانی زیست هستیم، ادامه داد: در المپیاد زیست شناسی 78 کشور حضور خواهند داشت و 510 مهمان و 280 دانش آموز را میزبان خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: آزمون‌های این المپیاد به 2 شکل نظری و عملی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد و امنیت سوالات را به طور کامل رعایت کردیم.

مهاجرانی با اشاره به اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این المپیاد در نظر گرفته شده است، گفت: در این المپیاد 200 نام آور زیست شناسی جهان حضور پیدا خواهند کرد حتی دبیران زیست شناسی را برای حضور در این برنامه جهانی دعوت کرده‌ایم.

وی در خصوص آزمون سنجش و پذیرش در دوره هفتم با اشاره به اینکه برای سنجش هوش ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد ۱۵۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده اند، بیان کرد: ورود به سمپاد مساوی موفقیت نیست و نباید این تصور ایجاد شود.

مهاجرانی گفت: برای کیفیت مدارس سمپاد تلاش کرده ایم اما هنوز با استانداردهای لازم فاصله داریم و باید به مرحله کیفیت بخشی کامل برسیم.

مهاجرانی تاکید کرد: سنجش هوش بهترین روش برای ورود به سمپاد نیست و باید پرونده تحصیلی دانش آموز طی چندین سال با نظر معلم مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان بیان کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده سال ۲۰۱۹ المپیاد سلول های بنیادی را در ایران برگزار خواهیم کرد همچنین میزبان المپیاد نجوم و اختر در سال ۲۰۲۰ هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.