مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شیراز آغاز شد.

سید امیر عباس جلالی رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: ۶۰۶ شرکت کننده برادر و خواهر در آزمون کتبی و در رشته‌های معارفی تفسیر، نهج البلاغه و موضوعی، در حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بخش شفاهی ۱۴۵ آقا و ۲۲۵ خانم با هم به رقابت می‌پردازند، افزود: این رقابت‌ها که از امروز آغاز شده است فردا به پایان می‌رسد.

جلالی ادامه داد: امسال برای نخستین بار آزمون مفاهیم و معارف که شرط ورود به مسابقات شفاهی و ویژه همه رشته‌های حفظ، قرائت، اذان و دعا خوانی است، به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم افزار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، پنج کمیته شامل کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی، فرهنگی، حراست، کمیته پشتیبانی و کمیته فنی مسابقات فعالیت دارند.

جلالی ادامه داد: هیئت داوران در بخش براداران و خواهران به طور جداگانه شش نفر است که فردا از سه نفر اول در هر رشته تقدیر می‌شود.

وی افزود: نفرات برتر بر اساس سهمیه اعلامی سازمان اوقاف و امور خیریه به مسابقات کشوری که نیمه دوم مهر امسال در اراک برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

مدیر اجرایی مسابقات سراسری قرآن تصریح کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات، فردا از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در سالن عترت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس برپا می‌شود.
انتهای پیام/ر

برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.