مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: مرحله دوم المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با شرکت ۵۵ دانش آموز در شهرستان بوشهر برگزار شد.

مرحله دوم المپیاد نانو با شرکت ۵۵ دانش آموز در بوشهر برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مرتضی روان‌دوست پیش از ظهر جمعه در حاشیه برگزاری نهمین المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو اظهار داشت: مرحله دوم المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو با شرکت ۵۵ دانش آموز در شهرستان بوشهر برگزار شد.

روان دوست ادامه داد: ۵۴ شرکت کننده در این آزمون از استان بوشهر و یک شرکت کننده از استان خوزستان در مرحله دوم این المپیاد به رقابت پرداختند که از این تعداد ۳۳ شرکت کننده پسر و ۲۲ شرکت کننده دختر است.

وی تصریح کرد: اهداف این المپیاد، کمک به پایدار سازی جریان تربیت نیرو‌های انسانی در زمینه فناوری نانو و هدایت و شناسایی استعداد‌های برتر دانش آموزی و سوق دهی آنان به حوزه فناوری‌های نوین است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر گفت: آشنایی دانش آموزان با مفاهیم فناوری‌های نوین، از زیرساخت‌های لازم برای دستیابی به اهداف اقتصاد دانش بنیان است.

وی یادآور شد: مرحله دوم المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو، در قالب یک آزمون کتبی متمرکز در هفت استان و با حضور ۴۳۶ نفر برگزیده مرحله اول، برگزار شد.

روان‌دوست افزود: مرحله سوم این المپیاد، با حضور ۳۰ نفر برگزیده کشور به صورت یک اردوی علمی، آموزشی و رقابتی در دهه اول شهریور ماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: دبیرخانه کشوری این المپیاد، پژوهش سرای شهید خوشبخت بوشهر است و شهرستان بوشهر ۳ سال پیاپی مقام اول کشوری را در ارائه خدمات پژوهش سرایی داشته است.

نهمین دوره المپیاد کشوری به میزبانی استان بوشهر در مدرسه شهید بهشتی متوسطه دوم شهر بوشهر برگزار شد.

المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو از سال ۸۹ به صورت سالیانه برگزار می‌شود و برگزیدگان این المپیاد در دوره‌های گذشته مورد حمایت بنیاد نخبگان قرار می‌گیرند.

انتهایپیام/م

المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو در بوشهر برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.