نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: جشنواره امام رضا (ع) نماد فرهنگ ملی و معنوی ماست و محتوای آن از دل مردم خارج می‌شود.

جشنواره امام رضا(ع) حرکتی موثر در راستای تعمیق مفاهیم دینی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه هنرمندان بهترین مبلغان برای تبلیغ هنر دینی می‌باشند، افزود:جشنواره فرهنگی و هنری امام رضا (ع) باید طبقه بندی شود تا بهتر بتواند مفاهیم رضوی را تبلیغ کند.

وی تصریح کرد: جشنواره امام رضا (ع) باید هنرمندان را بسیج کند تا تولید هنر معنوی را در اولویت کار‌های خود قرار دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: این جشنواره را می‌توان حرکتی موثر در راستای تعمیق مفاهیم دینی و عشق مردم به ولایت دانست که در توسعه فعالیت‌های فرهنگی جامعه بسیار موثر است.

قاضی زاده افزود: امام رضا (ع) به عنوان اسوه اخلاق باید نماد هنری پیدا کند یعنی پیرامون این مفهوم، آثار فاخر هنری تولید شود تا پیام جشنواره قابل انتقال باشد.

وی با بیان اینکه اخلاق رضوی باید در قالب هنر به مردم معرفی شود تا تبدیل به یک فرهنگ اجتماعی شود، تصریح کرد: اگر اخلاق رضوی در غالب جشنواره معرفی و تبدیل به برنامه آموزشی شود، موجب زمینه سازی رشد و رفتار صحیح در جامعه می‌شود و به مرور این رفتار جزیی از وجود افراد می‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی با مطالعه سیره زندگانی امام رضا (ع)، تحقق پیدا می‌کند. امام رضا (ع) در برخورد با مردم در جایگاه‌های مختلف، الگو‌های رفتاری مختلفی دارند که افراد می‌توانند با الگو برداری از ایشان، رفتار‌های اجتماعی خود را سامان ببخشند.

قاضی‌زاده افزود: سبک زندگی انسان سرشار از معارفی است که موجب ایجاد شور و نشاط در جامعه و در نتیجه موجب پویایی می‌شود و آن چه در این زمینه مهم است، این که فرهنگ رضوی با فطرت وجودی انسان سازگار است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

اخلاق رضوی باید در قالب هنر به مردم معرفی شود تا تبدیل به یک فرهنگ شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.