استاندار خوزستان گفت: برخی نقاط استان خوزستان بخصوص آبادان، شادگان و خرمشهر با مشکل تامین آب مواجه هستند و باید برای رفع آن شبانه روز تلاش کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شامگاه گذشته  در نشست خبری بهره برداری از ایستگاه آبرسانی ثامن الائمه در فرمانداری آبادان گفت: فراهم کردن آب شرب، تامین معیشت، تامین حقوق اولیه و سلامت از وظایف دولت هاست که در این دولت تاکنون کوتاهی صورت نگرفته است.

وی افزود:ایستگاه آبرسانی ثامن الائمه   در حالی به بهره برداری رسید که به صورت استاندارد 2 سال زمان نیاز داشت ولی تلاش شد در یک ماه به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان گفت:در چند روز اخیر شرایطی به وجود آمد که گلایه‌ مندی مردم آبادان، خرمشهر و شادگان را به همراه داشت ولی اکنون شرایط آب به پایداری مناسبی رسیده است.

شریعتی افزود:تامین آب شرب آبادان، خرمشهر و شادگان با خط لوله دوم بیشتر و پایدار می‌ شود و همه سعی ما این است که در مردادماه خط لوله دوم به سرانجام برسد.

وی خواستار تسریع در پروژه های آب و فاضلاب روستایی شد و گفت:برنامه‌ریزی باید به شکلی صورت گیرد که اروندکنار و چوئبده در روز به طور میانگین 6 ساعت آب غدیر را برداشت کنند ولی آبفار سرعت عمل چندان مناسبی ندارد.

استاندار خوزستان افزود:   برای بهره مندی روستائیان از طرح آب غدیر خط لوله ای به طول 6 کیلومتر به تصفیه خانه آب روستایی شهید کشتکار در حال اجرا است که با اتمام آن در اواسط یا اواخر مرداد ماه سال جاری بخش مهمی از روستاها آبرسانی می شوند.

تلمبه خانه ثامن الائمه آبادان تامین کننده آب شرب به مناطق پرجمعیت آبادان را بر عهده دارد که جمعه با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از اعتبارات وزارت نیرو به بهره برداری رسید.

انتهای پیام / د

دغدغه تامین آب شرب در خوزستان

برچسب ها: آب شرب ، طرح غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.