رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با تقویت و فعال‌سازی بیش از پیش سامانه‌های رسیدگی به مطالبات رانندگان، بیش از ۱۴ هزار شكایت از سوی رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای كالا دریافت شده و در فرآیند رسیدگی قرار گرفته است.

ثبت بیش از ۱۴ هزار شكایت رانندگان حمل‌و‌نقل جاده‌ای در سامانه‌های ارتباطی/ لغو پروانه‌ فعالیت 81 شرکت‌ حمل‌‌ونقلی متخلفبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اعلام این مطلب گفت: از خردادماه امسال و در راستای رسیدگی به مطالبات و مشكلات رانندگان بیش از ۱۴ هزار شكایت توسط سامانه‌های ویژه‌ای كه به این منظور پیش‌بینی و فعال شده، دریافت شده است كه برای رسیدگی و حصول نتیجه به ادارات كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ارجاع می‌شود.

وی افزود: ثبت این حجم از شكایات در مدت زمان كوتاه حاكی از این موضوع است كه رانندگان و فعالان این صنف، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را به عنوان مرجعی برای حل مشكلات خود می‌شناسند و به آن اعتماد دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای از مدیران زیرمجموعه خود خواست با تمام توان و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های موجود در ادارات كل راهداری و حملونقل جاده‌ای در جهت احقاق حقوق رانندگان تلاشگر حوزه حملونقل جاده‌ای كالا تلاش كنند و بدین منظور نظارت لازم بر عملكرد واحدهای مختلف داشته باشند و هیچ‌گونه مماشاتی در این خصوص قابل پذیرش نخواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این كه به منظور رسیدگی به تخلفات شركت‌های حمل‌ونقل كمیسیون ویژه ماده ۱۲ در محل پایانه‌های بار تشكیل می‌شود و رأی صادر می‌كند، خاطرنشان كرد: در این مدت پرونده ۵۰۲ شركت حمل‌ونقل متخلف بررسی شده كه منجر به ۸۱ مورد لغو پروانه فعالیت، ۲۷۷ مورد جریمه نقدی، ۸۸ مورد تذكر و ۵۶ مورد برائت شده است.

وی افزود: در پی درخواست‌های مطالبات صنفی رانندگان، سامانه‌های اطلاع‌رسانی شامل تلفن گویای ۱۴۱ (داخلی ۵)، سامانه پیامكی ۳۰۰۰۱۴۱، سایت WWW.۱۴۱.ir و صندوق پستی ۳۷۷۳-۱۴۱۵۵ برای دریافت شكایات و انتقادات رانندگان فعال‌سازی شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای ابراز امیدواری كرد با حمایت سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، بستر حل مشكلات رانندگان و تأمین رفاه این قشر تلاشگر در جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۷
دولت باید سریعا برای بیکاران مطلقی بالای سی سال که حتی یک ساعت کار هم ندارن یک برنامه حمایتی داشته باشه تا در این وضعیت اقتصادی بیش از این تحقیر نشن
آخرین اخبار