عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بودجه لازم برای نگهداری از راه‌ها سالانه 8 هزار میلیارد تومان است اما کمتر از نصف این میزان تخصیص داده می‌شود.

پرداخت اعتبارات راهداری کمتر از نصف بودجه تصویب شده است/ مسئولان از تخصیص بودجه به پروژه‌های پر هزینه بگذرندمهران قربانی عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه فرایند کاهش تصادفات و شدت خسارات ناشی از آن مانند سقفی است که بر روی چهار ستون قرار دارد، گفت: رفتارهای ایمن رانندگان و سایر کاربران محیط راه و ترافیک، راه‌های ایمن‌تر، خودروهای ایمن‌تر و امکانات امدادی اورژانسی و مراکز ترومای رسیدگی به مصدومان تصادفات چهار موضوع مهمی است که اگر در یک یا دو موضوع از آن نتوان تغییرات جدی ایجاد کرد موجب ایجاد مشکل در این بخش می‌شود.

وی افزود: در صورتی که به یک یا دو موضوع توجه نکنیم  باید سایر ستون‌های این بخش را تقویت کنیم تا شاهد افزایش میزان تصادفات در این حوزه نباشیم.

قربانی ادامه داد: با توجه به شرایط کشور و سخت بودن اصلاح و تعدیل رفتار رانندگان و همینطور عدم امکان دستیابی به خودروهای ایمن‌تر لازم است از طریق افزایش منابع مالی نگهداری زیر ساخت‌های حمل و نقل را ارتقا دهیم.


بیشتر بخوانید: بررسی عوامل اصلی تصادفات جاده‌ای


عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: تقویت امکانات پلیس و توسعه مراکز ترومای تخصصی تصادفات از دیگر امکاناتی است که زمینه ساز کاهش میزان تصادفات در جاده‌های کشور می‌شود.

وی بودجه لازم برای نگهداری راه‌ها را سالانه 8 هزار میلیارد تومان مطرح کرد و افزود: کل اعتبارات راهداری کمتر از نصف این میزان است و از سوی دیگر تخصیص اعتبارات بسیار کمتر از این هزینه است که متأسفانه به هیچ وجه پاسخگوی نیازها به ویژه در حوزه ارتقای ایمنی راه‌ها نیست.

قربانی توضیح داد: متأسفانه نحوه تخصیص اعتبارات مرتبط با ایمنی راه‌ها بیانگر آن است که در سازمان برنامه و بودجه و همچنین خزانه کشور اهمیت اقدامات راهداری و ایمن‌سازی راه‌ها مورد توجه کافی قرار نگرفته است.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: مکاتبات و استدلال‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان  نتوانسته تغییری در نگرش تصمیم‌گیران، توزیع‌کنندگان اعتبارات و بودجه کشور داشته باشد.

وی تأکید کرد: ضروری است تصمیم‌گیران بودجه کشور از پرداخت بودجه به برخی از پروژه‌های کلان و پر هزینه بگذرند و اعتبارات لازم را به پروژه‌هایی که حافظ سلامت مردم هستند تخصیص دهند.

انتهای پیام /

تصمیم‌گیران، بودجه پروژه‌های ایمنی راه‌ها را تخصیص نمی‌دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۲۲ شهريور ۱۳۹۷
بودجه عمرانی دولت خیلی کم است
آخرین اخبار