رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۹ هکتار از مزارع این استان از ابتدای دولت یازدهم تاکنون به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس مصوبه دولت ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان باید به سیستم آبیاری نوین مجهز شوند.

وی ادامه داد: هزار و ۳۴۵ میلیارد و ۶۶۸ میلیون ریال اعتبار برای انجام این سطح از آبیاری نوین در سیستان و بلوچستان هزینه شده است.

پیری با بیان اینکه ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار از سوی دولت به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود، گفت: با اجرای این طرح علاوه بر کاهش مصرف آب در سیستان و بلوچستان شاهد بالا رفتن راندمان تولید در سطح هکتار نیز خواهیم بود.

وی افزود: مطالعه برای اجرای طرح آبیاری نوین در ۲۹ هزار هکتار از سطح مزارع سیستان و بلوچستان انجام شده که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

پیری تصریح کرد: حدود ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های سیستان و بلوچستان قبل از دولت تدبیر و امید به سیستم آبیاری نوین مجهز شده بود که هم اینک به ۳۳ هزار و ۲۴۰ هکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در سیستان و بلوچستان اجرای این طرح مهم بسته به نوع اجرا از ۷۵ تا ۹۵ درصد سبب مصرف بهینه آب می‌شود.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح آبیاری نوین درسیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار