آیت الله دری نجف آبادی درخطبه‌های نمازجمعه اراک گفت: باید مشکلات اقتصادی مردم حل و با مدیران بی لیاقت برخورد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی امام جمعه شهر اراک و نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه شهر اراک با بیان اینکه باید مشکلات اشتغال و اقتصادی مردم حل شود افزود: امید واریم که مسئولین برای رفع مشکلات اقتصادی مردم چاره‌ای بیاندیشند و از طرفی هم با مدیران بی لیاقت در کشور برخورد شود.

آیت الله دری نجف آبادی سوء مدیریت در کشور را یک ضعف دانست و افزود: دستگا‌های قضایی با مفسدین اقتصادی به صورت جدی برخورد کنند و اجازه ندهند عده‌ای فرصت طلب به این نظام و مردم ضربه وارد کنند.

امام جمعه شهر اراک مسئله نظارت بر قیمت‌ها را از طرف دستگاه‌های مربوطه را بسیار مهم دانست و بیان کرد: وزارت صنعت و معدن، بازرسی‌ها و اصناف بایداجازه ندهند در بین آشفتگی‌های به وجود امده در بازار عده‌ای فرصت طلب به مردم و نظام خیانت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه تخصیص ارز باید در کشور به صورت بهینه باشد هم اضافه کرد: نظام بانکی در کشور باید با یک برنامه مدون و راهبردی در جهت کاهش مشکلات اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم قدم بردارد.

تقویت تولید راه حل مشکلات اقتصادی کشور

وی با اشاره به اینکه راه نجات مشکلات اقتصادی کشور افزایش تولید و قدرت رقابت در بازار جهانی است گفت:همه باید دست در دست هم دهیم تا دراقتصاد به یک قدرت ملی و جهانی تبدیل شویم.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: اگر میخواهیم شاهد رشد و شکوفایی نظام جمهوری اسلامی ایران در جهان باشیم واحد‌های تولیدی باید تولیدات خود را افزایش دهند چرا که تعطیلی کارخانجات ظلم به نظام و مردم است.

وی اضافه کرد: البته در کنار همت و تلاش برای رونق اقتصادی در کشور وحدت و ولایتمداری و حرکت در مسیر آرمان‌های امام و شهدا نباید فراموش شود.

تحقق شعار سال در گرو توجه به افزایش صادرات

امام جمعه شهر اراک با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال در گرو توجه به افزایش صادرات است ادامه داد: واردات در کشور باید کاهش یابد و در مقابل بایدبتوانیم با حضور فیزیکی در بازار‌های جهانی افزایش صادرات غیر نفتی ۳۰۰ میلیارد دلاری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها میتوانند در افزایش تولید و فناوری در کشور نقش به سزایی داشته باشند ودانشگاهیان و فرهنگیان میتوانند در اقتصاد مقاومتی و حمایت از شعار سال نقش به سزایی داشته باشند اظهارکرد: با دادن مدارک در دانشگاه‌ها مشکلات کشور حل نمیشود چرا که دانشگاه‌های دنیا امروز در توسعه علم و فناوری و تولید ملی نقش به سزایی دارند

تولید کنندگان نباید منتظر واردات قطعات از کشور‌های خارج باشند

نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به ظرفیت‌های خوب تولیدی در استان مرکزی اشاره کرد وگفت: تولید کنندگان نباید منتظر واردات قطعات از کشور‌های خارج باشند بلکه باید سعی کنند با کوشش و تلاش خود سازنده قطعات باشندوکشور ایران ۱۱۰ سال است که در زمینه تولید نفت در کشورفعالیت میکند نباید از ساخت تجهیزات نفتی عقب باشد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار