افزایش کیفیت محصول خرما شهرستان بم بارعایت اصول بهداشتی و بسته بندی مناسب محقق شده است.

تلاش برای افزایش کیفیت خرمای بمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، محمد خاکپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بم گفت:به منظور افزایش کیفیت خرما بم و رعایت اصول بسته بندی بهداشتی آموزش باغداران همراه با پارچه نویسی در خصوص مسائل بهداشتی برداشت و بسته بندی خرما و نصب آن در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان بم انجام شد.

وی افزود: با نزدیک شدن فصل برداشت خرما در شهرستان بم این مدیریت در راستای اطلاع رسانی و آشنایی باغداران از مسائل بهداشتی و بسته بندی خرما از اواسط تیرماه تاکنون اقدام به اطلاع رسانی و آموزش باغداران در مناطق مختلف بم و حومه کرده است.
وی افزود: در این راستا با برگزاری ۱۱ مورد کلاس آموزشی ترویجی بیش از ۲۲۰ نفر از کشاورزان و باغداران درخصوص زمان مناسب برداشت خرما، ویژگی‌های سبد‌های حمل و نحوه بسته بندی مناسب خرما آموزش داده شده اند.
خاکپور تصریح کرد: همچنین علاوه بر آموزش با پارچه نویسی در خصوص مسائل بهداشتی برداشت و بسته بندی خرما و نصب آن در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان بم اطلاع رسانی انجام شده است تا محصول سالم‌تر و بهداشتی در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

کیفیت بخشی خرمای بم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار