مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از مذاکره برای راه‌اندازی دادگاه ویژه رسانه در استان خبر داد و گفت: توزیع عادلانه آگهی‌ها بین مطبوعات را به صورت ویژه در دستور کار داریم.

راه‌اندازی دادگاه ویژه رسانه در استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمیده ماحوزی صبح یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاران رسالت سنگین آگاهی رسانی را در جامعه دارند و با آگاهی از پر مخاطره بودن این حرفه سخت را پذیرفته اند.

وی با بیان اینکه روشنگری، آگاهی رسانی و صداقت در بیان از جمله رسالت‌های خبرنگاران است، افزود: در عصر فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات جامعه ما نیازمند بیان برخی مسائل و مشکلات در جامعه توسط رسانه‌ها است.

اخلاق مداری در رسانه‌های استان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بواسطه وجود اخلاق مداری در رسانه‌ها، تنش بسیار کمی را شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: امروز اطلاعات در فضای مجازی توسط افرادی که در این حوزه حرفه‌ای نیستند در گردش است و این موضوع کار خبرنگار را سخت‌تر می‌کند.

ماحوزی با بیان اینکه مدیریت فضای مجازی بر عهده وزارت ارشاد گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: از شهریور ماه سال جاری قانون مدیریت فضای مجازی به استان‌ها نیز ابلاغ خواهد شد که نیازمند کمک اهالی رسانه در این راستا هستیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص توزیع آگهی‌ها به روزنامه‌ها و هفته‌نامه‌ها، تصریح کرد: تلاش شد توزیع آگهی‌ها به رسانه‌های چاپی بصورت عادلانه، سیستمی و بدون در نظر گرفتن جناح سیاسی باشد.

ارائه آگهی به رسانه‌های مجازی

وی با اشاره به اینکه قانون رسانه‌های مجازی در حال تنظیم است و به زودی ابلاغ خواهد شد، عنوان کرد: در این قانون شرایط جدیدی مانند بیمه و آگهی‌ها به رسانه‌های مجازی اضافه خواهد شد.

ماحوزی در خصوص پرونده‌های قضایی رسانه‌ها گفت: در حال مذاکره برای راه‌اندازی دادگاه ویژه رسانه در استان هستیم و تاکید شده است که قضات اطلاعات کافی در خصوص قوانین و مقررات رسانه داشته باشند.

ساخت خانه هنر در همه شهرستان‌ها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اکنون استان بوشهر دارای ۱۴ سالن پلاتو است که تعداد زیادی از این سالن‌ها در دولت تدبیر و امید راه‌اندازی شده است.

وی از آغاز بکار ساخت شش نگارخانه در استان بوشهر خبر داد و گفت: همچنین ساخت خانه هنر در تمامی شهرستان‌ها به فرمانداران پیشنهاد شده است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: دادگاه ، جنگ نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.