داوری مهر اصالت صنایع دستی با حضور اعضای شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه در هتل لاله برگزار می شود.

اصالت صنایع دستی کشور‌های غرب آسیا ارزیابی می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای جهانی صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه در قالب داوری مهر اصالت صنایع دستی، میزان اصالت صنایع دستی کشور‌های غرب آسیا را ارزیابی می کند.

بنا بر این گزارش، داوری مهر اصالت صنایع دستی تا 16 مرداد با حضور احمدالفارسی از عمان، چن انینگ از چین، علی النجاده از کویت، مرضیه ترکمانیان و ویدا توحدی در هتل لاله برگزار می شود.

مرضیه ترکمانیان رئیس گروه توسعه صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه شورای جهانی دستی هر دو سال یک بار آثار صنایع دستی کشور‌های مختلف جهان را بررسی و داوری می‌کند، اظهار کرد: منطقه غرب آسیا متشکل از ۱۲ کشور است و ما نیز در زمره این کشور‌ها جای گرفته ایم و هر ساله یک پیش برنامه با عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی داریم و در قالب این پیش برنامه آثاری که از همه شهر‌ها و مناطق کشور ارسال شده است را داوری می کنیم. منتخب آن‌ها براساس سهمیه‌ای که شورای جهانی صنایع دستی مشخص می‌کند به مسابقه بین المللی راه پیدا می کنند.

وی افزود: امسال داوری بخش غرب آسیای مسابقه بین المللی مهر اصالت صنایع دستی در ایران برگزار می شود و ۱۶ اثر از کشور‌های عربستان، عمان و کویت برای شرکت در این مسابقه به دست ما رسیده اند.

ترکمانیان گفت: ۵ داور آثار ارسالی به مسابقه جهانی مهر اصالت صنایع دستی منطقه غرب آسیا را بررسی می کنند. ایران حدود ۶۵ اثر را در مسابقه جهانی صنایع دستی منطقه غرب آسیا شرکت می‌دهد که با قاطعیت می توان گفت از نظر کیفیت، اجرا، نوآوری و مرغوبیت اصلاً قابل قیاس با کار‌هایی که از کشور‌های دیگر منطقه به دست ما رسیده است، نیستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار