جوانان امروز هم مانند زمان دفاع مقدس از کشور حراست می‌کنند/ انتقال مفاهیم جنگ بر عهده خبرنگاران بود

نوباوه گفت: اگر امروز هم تعرضی به خاک کشورمان صورت گیرد مردم و خبرنگاران مانند سال‌های دفاع مقدس به دفاع از تمامیت ارضی کشور اقدام خواهند کرد.

بیژن نوباوه وطن نماینده ادوار مجلس و خبرنگار رسانه ملی در دوران دفاع مقدس در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به مناسبت روز خبرنگار گفت:  خبرنگاران نقش مهم و تعیین کننده‌ای هم در ابتدای پیروزی انقلاب و هم در جنگ داشتند. مهمترین نقش خبرنگاران این است که پیوند دهنده مردم و رسانه‌ها هستند؛‌ همه افراد اعم از خبرنگار،‌ روزنامه‌نگار،‌ دبیر خبری،‌ تصویربردار و به طور کلی همه خبرنگاران نقش مهمی در آگاهی مردم دارند واگر آن‌ها نباشند اتصال نهایی بین رسانه و مردم شکل نمی‌گیرد. جا دارد روز خبرنگار را به خانواده شهدای خبرنگار جنگ مخصوصا خانواده شهید غلامرضا رهبر تبریک عرض کنم. 

نوباوه با بیان اینکه زمان جنگ با زمان حاضر بسیار متفاوت بود، گفت: در گذشته شبکه‌های اجتماعی وجود نداشت و مردم تنها از طریق خبرنگاران از اوضاع جنگ با خبر می‌شدند؛ در آن شرایط سختِ جنگ اگر گزارشی پخش نمی‌شدو  یا اگر جامعه خبرنگاران شهید، جانباز و آزاده ‌ای تقدیم به میهن نمی‌کرد، آگاهی و شور انقلابی پدید نمی‌آمد و یقینا جامعه اسلامی نمی‌توانست در راه رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود موفق شود؛ خبرنگاران این نقش آگاهی بخشی به جامعه را به خوبی انجام دادند.

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان رسانه‌ای غرب گفت: فضای رسانه‌ای یک‌طرفه غرب به گونه‌ای است که صدای مخالف را به هیچ وجه بر نمی‌تابد؛ در این شرایط نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی صحیح به جامعه، چه در زمان جنگ و چه در زمان حاضر بسیار حائز اهمیت است.

خبرنگاران  مهم‌ترین عامل انتقال مفاهیم دفاع مقدس

وی با بیان اینکه خبرنگاران را باید مهم ترین عامل انتقال مفاهیم دفاع مقدس دانست و گفت: جنگ نه فقط برای خبرنگاران که برای تمامی افراد حاضر در آن سخت است، اما به دلیل وظایفی که یک خبرنگار برعهده دارد شرایط ویژه و سخت‌تری را باید بر عهده بگیرد، البته شرایط زمان دفاع مقدس هم با شرایط امروز از لحاظ کار خبرنگاری اصلا قابل قیاس نیست؛ وقتی تلفن به راحتی در دسترس نبود، وسایل تصویربرداری سنگین بود و باطری‌های مورد استفاده در دوربین‌ها گاهی تنها  ۱۰ دقیقه شارژ داشتند؛ با وجود تمامی این مشکلات که عرض کردم،  کار خبرنگاری در زمان جنگ شیرین بود.

نوباوه در پاسخ به این سوال که شیرین‌ترین اتفاقی که در جنگ از آن گزارش گرفته‌اید چه بوده است،‌ گفت: همه دوران دفاع مقدس با وجود سختی‌های آن شیرین بود؛ البته آزادی خرمشهر یک شیرینی خاصی برای ما و رزمندگان داشت؛ من هم جزء اولین نفراتی بودم که پس از آزادسازی خرمشهر وارد شهر شدم و هیچ وقت آن لحظات را فراموش نمی‌کنم.

وی با اشاره به تهدید مقامات آمریکایی مبنی بر احتمال حمله نظامی به کشور گفت: جامعه زمانی مقاوم است که هدف خود را به خوبی بشناسد. جوانان نسل امروز درست است که زمان جنگ و دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، اما این بدان معنی نیست که در هنگام تعرض دشمن به خاک کشور  از وطنشاندفاع نکنند.

نوباوه یادآوری کرد: من فکر می‌کنم اگر امروز هم تعرضی به خاک کشورمان صورت گیرد مردم و خبرنگاران مانند سال‌های دفاع مقدس به دفاع از تمامیت ارضی کشور اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار