رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 459 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد ولی امسال این میزان به دلیل خشکسالی و تنش سرمایی کاهش یافته است.

خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل امروز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،افزود: تاکنون 410 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده و پیش بینی می شود این میزان به 430 هزار تن برسد.

 وی گفت: در سال گذشته 459 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد ولی امسال این میزان به دلیل خشکسالی و تنش سرمایی کاهش یافته است.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: 150 هزار تن از گندم کشت شده در استان غیر از گندم خریداری شده به صورت خود مصرفی و استفاده برای بذر توسط کشاورزان نگهداری می شود.

نیکشاد با بیان اینکه گندم کشت شده در مناطق دیم با کیفیت است ، افزود: گندم کشت شده در شهرستان بیله سوار با کیفیت ترین گندم برداشت شده در استان می باشد که در داخل استان به مصرف می رسد.

وی همچنین با اشاره به اصلاح الگوی کشت با توجه به کم آبی گفت: هزار هکتار کشت نشایی چغندر قند در استان شده و بیش از 40 درصد از مصرف آب در این زمینه کاهش یافته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: 6 هزار هکتار حبوبات پاییزه نیز در اردبیل کشت و با استفاده از نزولات آسمانی آبیاری شده است.

انتهای پیام/ع

برداشت باکیفیت ترین گندم در شهرستان بیله سوار


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.