رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:باید با استفاده از ظرفیت موجود بحث گیاهان دارویی را افزایش دهیم.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ولی‌پورمطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی در دستور کار است،گفت:باید در این راستا با استفاده از ظرفیت موجود بحث گیاهان دارویی را افزایش دهیم.

وی افزود:در کارگروه اشتغال استان مقرر شد موضوعی تحت عنوان اشتغال روستایی در زمینه‌های مختلف مطرح شود و در حجم وسیع و سازماندهی شده‌ای باشد در این راستا برنامه‌ای در قالب برنامه اشتغال روستایی در سطح استان در بین دستگاه‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی و مطالعه است.

ولی‌پورمطلق گفت:در جهاد کشاورزی نیز برنامه‌هایی در حوزه‌های گیاهان دارویی، زنان روستایی و عشایری، صنایع تبدیلی، فعالیت خرد روستایی و سایر بخش‌های مختلف در حال تدوین است و با تکیه بر گیاهان دارویی این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود:در این راستا جلسات مختلفی برگزار شد تا نوع گیاهان دارویی در حوزه کشت گیاهان آبی و دیم شناسایی و برای شهرستان‌ها مشخص شود.

وی بیان کرد:به دنبال توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی و آغاز عملیات بزرگی هستیم که در این راستا با استفاده از ظرفیت موجود بحث گیاهان دارویی را افزایش می‌دهیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این امر یک اقدام بسیار مؤثری است که به نفع مردم است،یادآور شد:در این راستا درآمد خانوار افزایش می‌یابد و تطابق بیشتری با بحث الگوی کشت دارد.

وی با بیان اینکه توسعه گیاهان دارویی بازار فروش خوب،درآمد بالا و سازگاری بیشتری دارد،اظهار داشت:آموزش و نوع انتخاب گونه مناسب کشت برای هر منطقه مهم است و اگر دولت مساعدت کند و تأمین اعتبارات صورت گیرد به اجرای موفق‌تر این بخش‌ها کمک می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/غ

توسعه گیاهان دارویی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.