رییس شورای شهر طبس از باز آفرینی هسته مرکزی شهر خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ امینی،رئیس شورای شهر طبس شب گذشته در نشستی خبری با اصحاب رسانه گفت: طرح بازآفرینی هسته مرکزی شهر طبس با هدف ایجاد مرکز تجاری، تفریحی، گردشگری، رفع مشکلات ترافیکی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری اجرا می شود.


وی در ادامه از ایده طرح باز افرینی هسته مرکزی شهر طبس با هدف ایجاد یک مرکز تجاری، تفریحی، گردشگری، رفع مشکلات ترافیکی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری سخن گفت و افزود: ایده شهرسازی که این طرح را تشکیل داده این است که هسته مرکزی شهر به مرکز فرهنگی، گردشگری، تجاری و تفریحی تبدیل شود.

 

رئیس شورای شهر طبس ادامه داد: سکونت گاه‌ها، مناطق پیرامونی این هسته را تشکیل خواهند داد و ساکنین هسته مرکزی کم خواهند شد.


امینی بیان کرد: مسیرهای رفت و آمد اصلاح و کوتاه تر خواهد شد و مردم برای رسیدن به خدمات عمومی هزینه کمتری را متحمل خواهند شد.

وی گفت: با اجرای این طرح، مشکلات ترافیکی مرکز شهر رفع خواهد شد و جاذبه گردشگری خاص در مرکز شهر به وجود خواهد آمد و به دنبال آن، سرانه درآمد مردم بالا خواهد رفت و مشکلات شهرداری به طور اساسی و با یک جراحی بزرگ رفع می شود.


وی درباره جزییات اجرای این طرح بیان کرد: طی اجرای طرح بازآفرینی هسته مرکزی شهر طبس، ۸۰ ملک تملک خواهد شد که بیش از ۶۰ مورد مسکونی و کمتر از ۲۰ مورد املاک تجاری هستند.

امینی تصریح کرد: با مالکین این زمین ها مذاکره شده و قیمت گذاری انجام گرفته و بخشی از آن نیز در حال انجام و برآورد اولیه ما از تملک آن زمین ها ۲۲ میلیارد تومان است.


رییس شورای شهر طبس گفت: طرح نهایی در حال تدوین است اما ایده و مسیر اولیه طرح مشخص است که می خواهیم مسیر گردشگری باغ گلشن تا امامزاده را با تمرکز بر هسته مرکزی شهر طراحی کنیم.
انتهای پیام/ب


شهر طبس در مسیر توسعه

برچسب ها: شورای شهر ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار