سفیر ارمنستان در تهران:

ایروان دروازه ورود ایران به اوراسیاست/هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی در ارمنستان برگزار می‌شود

تومانیان از برگزاری هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی در ارمنستان خبر داد.

ارمنستان دروازه ورود ایران به اوراسیاستبه گزارش خبرنگار  سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "آرتاشس تومانیان" سفیر ارمنستان در ایران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه از برگزاری هفدهمین اجلاس سران فرانکوفونی با حضور سران کشورهای فرانسه، کانادا و ...در کشور خود خبر داد.

سفیر ارمنستان در ایران  با بیان اینکه این همایش اقتصادی و فرهنگی خواهد بود, افزود:ارمنستان خواهان تعامل و حفظ روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ایروان توجه ویژه‌ای به کار آفرینان دارد؛ گفت: فضای کارآفرینی در این کشور برای همه کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، فراهم است. 

تومانیان با تاکید بر اینکه اجلاس سران فرانکوفونی سالی یک‌بار برگزار می‌شود, تصریح کرد: ارمنستان برای میزبانی این اجلاس با 84 کشور جهان به رقابت پرداخت و توانست این فرصت را از آن خود کند.

وی با تاکید بر اینکه ارمنستان دروازه ورود ایران به اوراسیاست, اظهار کرد: ایران با گسترش تعاملات تجاری خود با ارمنستان می تواند به بازار سایر کشورها نیز دسترسی داشته باشد و از ظرفیت‌های منطقه اوراسیا استفاده کند.

سفیر ارمنستان خاطر نشان کرد: عضویت در اجلاس سران فرانکوفونی برای عموم آزاد است و افراد می‌توانند علاوه بر آشنایی و مذاکره با تاجران و کارآفرینان کشورهای دیگر، حتی به عنوان ناظر نیز حضور داشته باشند.

تومانیان با اشاره به گسترش روابط بین ارمنستان با کشورمان تصریح کرد: حجم روابط میان دو کشور در سطح پایینی است که بخش عمده آن را نفت و گاز تشکیل می دهد.

وی افزود: ما به دنبال همکاری دوجانبه برای توسعه روابط هستیم. در همین اواخر در خواست های زیادی از سوی کار آفرینان ایرانی برای کار در ارمنستان دریافت کرده ایم. فضای کار آفرینی رو به بهبود است تا سطح فساد موجود کاهش یابد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، ارمنستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار