فرماندار شهرضا گفت: در آینده‌ای نزدیک شهرضا میزبان همایش سمن‌های جنوب استان اصفهان می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر رفیعی‌نژاد فرماندار شهرضا امروز در جلسه بررسی مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد این شهرستان، با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت‌های خیریه و مرم‌نهاد در ایران، اظهار داشت: احکام اسلامی همچون خمس و زکات و صدقات زمینه‌ساز توسعه فعالیت‌های عام‌المنفعه است.

وی با بیان این‌که باید به مشکلات سازمان‌های مردم‌نهاد توجه شده و برای آن تدبیری اندیشیده شود، افزود: دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی همه خدمات را ارائه دهند و لازم است از ظرفیت‌های مردمی در همه بخش‌ها استفاده شود.

فرماندار شهرضا با تأکید بر این‌که سمن‌ها باید استقلال خود را حفظ کنند و دولت‌ها با کاهش تصدی‌گری، امور را به مردم واگذار کنند، گفت: هرچه حضور و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد بیشتر باشد، وحدت و انسجام مردم هم بیشتر است.

وی با بیان این‌که حضور افراد در تشکل‌های مردمی سبب کاهش جرائم می‌شود، بیان داشت: اجتماعی شدن مردم، نهادینه‌سازی مشارکت اجتماعی، رابط بین مردم و مسؤولان، توانمندسازی مردم، کارآمدسازی نظام اقتصادی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از رخوت اجتماعی از مزایا و اهداف مشارکت‌های اجتماعی است.

رفیعی‌نژاد با بیان این‌که حمایت از سمن‌ها و برطرف کردن موانع فعالیت آن‌ها از مهمترین زمینه‌های توسعه مردم‌سالاری است، خاطرنشان کرد: مسائل معیشتی، اقتصادی و امنیتی برای دولت‌ها از اولویت بیشتری برخوردار است، بنابراین توجه به فعالیت‌های اجتماعی نیازمند حمایت از سمن‌ها است.

وی با تأکید بر این‌که تشکل‌های مردمی روحیه کار جمعی را در جامعه تقویت می‌کند و فردگرایی از بدترین آسیب‌های اجتماعی کشور است، تصریح کرد: در سال گذشته 6 سازمان مردم نهاد در شهرستان شهرضا به ثبت رسید و در آینده‌ای نزدیک شهرضا میزبان همایش سمن‌های جنوب استان می‌شود.

عبدالرسول کاظم‌پور، رئیس انجمن محیط زیست شهرضا در ادامه این جلسه با انتقاد از این‌که فرایند ثبت مشکلات زیادی را برای سازمان‌های مردم نهاد ایجاد کرده است، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد فاقد بودجه و اعتبارات دولتی هستند، بنابراین با ساده کردن فرایند ثبت می‌توان به آنان کمک کرد.

وی با اشاره به بی‌توجهی به سازمان‌های مردم نهاد، افزود: اخذ مالیات از خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهادی که تنها منبع درآمدی آنان کمک‌های مردمی است، صحیح نبوده و باید تجدید نظر در این زمینه شود.

رئیس انجمن محیط زیست شهرضا با اشاره به پایش وضعیت محیط زیست شهرضا در طول 10 سال گذشته، گفت: وضعیت آب و هوا و صنایع شهرستان شهرضا مناسب نیست، باید در این زمینه آموزش‌های عمومی بیشتری ارایه شود.

وی با تأکید بر آموزش محیط زیست به نسل جوان، بیان داشت: بعضی مطالب در خصوص محیط زیست را نمی‌توان به صورت علنی مطرح کرد و باید روش‌های مقابله با تشدید وضعیت موجود را به مردم آموزش دهیم.

 

انتهای پیام/م

جلسه بررسی مشکلات سازمان‌های مردم‌نهادشهرستان شهرضا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.