رئیس سازمان صدا و سیما با بیان فعالیت سه جبهه رسانه‌ای در جهان امروز گفت: کار رسانه در عصر ارتباطات بسیار دشوار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ عبدالعلی علی‎عسگری رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شامگاه امروز دوشنبه ۵ شهریور ۹۷ در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها در چهارمحال و بختیاری گفت: جهان امروز، جهان ارتباطات و کار رسانه در آن بسیار دشوار است.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و رسانه ملی امروز در معرض یک جنگ تمام عیار، بی امان و گسترده رسانه‌ای از سوی معاندین و نظام سلطه قرار دارد که به دنبال ایجاد جنگ روانی به عنوان چاشنی تمام توطئه‌های دشمن در بخش‌های سیاسی، امنیتی، دفاعی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

علی عسگری تصریح کرد: علیرغم وجود مشکلات متعدد و هجمه همه جانبه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در پر رونق‌ترین دوران کاری خود قرار دارد.

وی افزود: شبکه‌های بین المللی، ملی و استانی سازمان صدا و سیما به عنوان یک پیکره واحد و با تعامل گسترده، برای تولید محصولات رسانه‌ای بر اساس نیاز مخاطبان و اقتضای نظام اسلامی تلاش می‌کند.

 رسانه های استکبار به دنبال ایجاد و تداوم جنگ روانی

علی عسگری اضافه کرد: شبکه‌های رسانه‌ای جهان امروز در سه جبهه رسانه‌ای استکبار، آمریکا و هم پیمانان، رسانه‌های جبهه مقاومت و منتقد نظام سلطه، و رسانه‌های میانه رو فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌های وابسته به استکبار، آمریکا و هم پیمانان در پی تخریب، تضعیف و بی اثر کردن رسانه‌های رقیب در جبهه مقاومت و ایجاد و تداوم جنگ روانی هستند.

رئیس رسانه ملی اظهار داشت: هم اکنون نظام سلطه، معاندین و ضد انقلاب، با ۲۹۰ شبکه ماهواره‌ای و همچنین فضای مجازی، جنگ جدی با آرمان‌های اسلامی و انقلابی و تخریب صدا و سیمای جمهوری اسلامی را دنبال می‌کنند.

علی عسگری گفت: نمایش قدرت پوشالی استکبار به عنوان قدرت برتر برای وادار کردن ملت‌ها به تسلیم، بکارگیری تمامی امکانات و ظرفیت خود برای تخریب و انهدام رسانه‌های رقیب از جمله صدا و سیما، ایجاد جنگ روانی و هدف قرار دادن افکار عمومی و دخالت و تغییر در نگرش مردم برای تسلیم آنان در برابر خواسته‌های بیگانگان، ایجاد تصویر غیر واقعی از زندگی حال و آینده، و پمپاژ و تبلیغ یأس و ناامیدی و تحقیر ملت‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های رسانه‌ای دشمن بویژه در مقابله با انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

جنگ اقتصادی در کنار جنگ روانی؛ توطئه جدید دشمن

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی در کنار جنگ روانی و رسانه‌ای توطئه جدید دشمن علیه انقلاب اسلامی می‌باشد افزود: این در حالی است که خود آمریکا با ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی در معرض فروپاشی دارد.

علی عسگری ادامه داد: افشای ماهیت فریبکارانه و اهداف رسانه‌های جریان مخالف از مهم‌ترین وظایف رسانه‌های جبهه مقاومت و بویژه رسانه ملی جمهوری اسلامی است و این موضوع، وظیفه صدا و سیما را سنگین‌تر و حساس‌تر از گذشته می‌کند.

وی گفت: هدف رسانه‌های دشمن اطلاع رسانی نیست بلکه پیگیر جمع کردن مشتری برای فتنه و اختلاف انگیزی، ایجاد آشوب و دیدگاه‌های مخالف، و از بین بردن آرامش، امنیت، فرهنگ، اعتقادات، هویت و غیرت دینی، برای ضربه به نظام اسلامی است.

مأموریت‌ها و رویکرد رسانه‌ای در صدا و سیما

رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به تغییر و دگرگونی در رویکرد دنیای رسانه ای اظهار داشت: رسانه ملی هم نیازمند نوآوری و رویکرد جدید در برنامه سازی در کنار صداقت و اخلاص است.

علی عسگری افزود: شفاف سازی، افشای ماهیت و توطئه های دشمن، انعکاس صدا و مطالبات مردم، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی صادقانه، برنامه سازی بر اساس درک درست از نیاز و ذائقه مخاطب، انتقال روحیه امید و نشاط در جامعه، تقویت و تبلیغ گفتمان دینی و انقلابی، ترویج اخلاق اسلامی، بیان رویدادها با نگاه انقلابی و مردمی، تبلیغ سبک زندگی ایرانی اسلامی، و جلوگیری از ترویج روحیه یأس و ناامیدی در بین مردم از برنامه ها و ماموریت های اصلی این سازمان به شمار می رود.

حمایت از کالای ایرانی و انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی

وی همچنین گفت: حمایت از کالای ایرانی از مهم ترین محورهای برنامه سازی در رسانه ملی برای کمک به تحقق شعار سال و مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است.

علی عسگری ادامه داد: انعکاس مناسب و شایسته خدمات و دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون از دیگر محورهای برنامه های رسانه ملی در سال جاری است. 

بیست و یکمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌های رسانه ملی با شعار «شبکه‌های استانی، چهل سال پایداری، پیشرفت و افتخار» از شنبه گذشته ۳ شهریور ۹۷ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در منطقه گردشگری تالاب چغاخور بروجن آغاز شد و تا ساعتی دیگر با معرفی و تجلیل از برگزیدگان پایان می‎یابد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار