مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با اعزام اکیپ‌های اطفای حریق و با کمک روستاییان حریق ایجاد شده در مراتع و اراضی جنگلی در بخش طارم سفلی استان قزوین مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر اسداللهی مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین ضمن تایید خبر آتش سوزی در بخشی از مراتع استان اظهارداشت: متاسفانه امروز بعد ازظهر مطلع شدیم بخشی از مراتع و حاشیه جنگل‌های عنبقی در منطقه طارم سفلی استان قزوین دچار حریق شده است.

وی اضافه کرد: پس از این حادثه بلافاصله ضمن درخواست کمک از اهالی منطقه تعداد هفت اکیپ از منابع طبیعی برای مهار آتش به منطقه اعزام شدند و کار مهار آتش را آغاز کردند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: همچنین ۲۵ نفر از اهالی محلی به کمک ماموران آمدند و پس از چند ساعت توانستیم حریق ایجاد شده را مهار کنیم.

۴ هکتار مرتع در اتش سوخت

وی اظهارداشت: پیش بینی می‌شود حدود ۴ هکتار از مراتع مشجر و محدوده ابتدای جنگل‌های طارم در آتش سوخته، اما خوشبختانه با مهار بموقع از سرایت آتش به داخل جنگل جلوگیری شد.

اسداللهی بیان کرد: بیشتر آتش سوزی‌ها در مراتع ناشی از بی احتیاطی اهالی منطقه و یا گاهی شیطنت برخی افراد سودجوست که از اهالی محلی خواسته ایم در استفاده از مراتع احتیاط را رعایت کنند و در صورت روشن کردن آتش حتما پس از ترک محل آن را خاموش کرده و از سرد شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: این منطقه بادخیز است و هر آتش کم حجم هم اگر مهار نشود می‌تواند خسارات سنگینی به مراتع و منابع طبیعی وارد کند لذا انتظار داریم روستاییان و بهره برداران نکات ایمنی را جدی بگیرند.

اسداللهی گفت: با برگزاری کلاس‌های آموزشی تلاش کرده ایم بینش و اطلاعات اهالی محلی را افرایش دهیم، اما همچنان گاهی اوقات اتش زدن علف‌های هرز مشکل ساز شده وموجب حریق‌های گسترده در مناطق جنگلی و مرتعی می‌شود.

استان قزوین ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار جنگل و ۸۵۰ هزار هکتارمرتع دارد که ۱۲ هکتار مرتع در منطقه طارم سفلی قرار دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام/ی

 

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.