مدیرکل زندان‌های استان اصفهان از افزایش زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته در استان خبر داد و گفت : هم اکنون 430 اصفهانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می برند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اسداله گرجی‌زاده مدیرکل زندان‌های استان اصفهان اظهار کرد: میزان بدهی‌های این زندانیان برای پرداخت مهریه بالغ بر 4 هزار سکه به ارزش حدود 16 میلیارد تومان است.

وی با بیان این که کلیه این مهریه‌ها عندالمطالبه است و باید پرداخت شود ، افزود: با توجه به این که این افراد برای پرداخت مهریه‌ها مدیون هستند؛ دیون مهریه تا سقف 110 سکه به صورت کیفری است و بر اساس آن بدهکاران مربوطه باید در زندان بمانند و بالاتر از این میزان به صورت حقوقی پیگیری شده و بدهکاران ملزم به پرداخت آن به صورت اقساط هستند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان این که آمار زندانیان مهریه نسبت به سال گذشته در استان اصفهان افزایش یافته است، گفت: هزار و 324 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان اصفهان هستند که برای آزادی آنان به 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت استخدام در اداره کل زندان‌های استان اصفهان گفت: با کمبود شدید نیرو مواجه هستیم و دولت نیز با استخدام مخالف است چراکه بار پرداخت حقوق به دوش دولت افتاده و توان پرداخت آن را ندارد؛ در حال حاضر براساس قانون مجبور به جذب و انتقال نیروهای مازاد اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان هستیم.

گرجی‌زاده خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 97 تا امروز، 350 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد با بدهی 35 میلیارد تومانی از زندان آزاد شدند که کمک خیران و ستاد دیه بی‌تأثیر نبوده است.

وی در خصوص تعداد زندانیان مشمول عفو رهبری از عید قربان تا عیدغدیر اظهار کرد: 50 زندانی اصفهانی با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون تومان در قالب این طرح از زندان آزاد شدند.

انتهای پیام/م

430 اصفهانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه در زندان به سر می برند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار