همزمان با هفته دولت، ۴۱ پروژه بخش کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به مناسبت هفته دولت، ۴۱ پروژه در بخش‌های آب، خاک و امور فنی و مهندسی، تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، شیلات و امور آبزیان، صنایع و تعاون روستایی در این استان افتتاح می‌شود.

ذبیح الله غریب، اعتبار هزینه شده برای احداث این تعداد پروژه را ۵۳۷ میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال بیان کرد و افزود: ۲۷۶ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال آن از محل اعتبارات دولتی بوده است.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح‎ها، زمینه اشتغال یک هزار و ۵۹۳ نفر فراهم می‌شود.

غریب، توسعه باغات دیم در فارسان، تولید عرقیات گیاهی در سامان، فرآوری و بسته‌بندی ماهی و تولید ترشیجات و شوریجات در شهرکرد، مزرعه پرورش ماهی در لردگان، پرورش بوقلمون در کیار، زنجیره تولید شیر خام در شهرکرد و آبیاری تحت فشار در شهرکرد، بروجن و فارسان را از پروژه‌های قابل افتتاح بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ مورد از پروژه‌ها مربوط به بخش آب، خاک و امور فنی و مهندسی است، گفت: افتتاح طرح چهار موران آلیکوه و فاز نخست آبیاری بارانی دره گرم دشتک از پروژه‌های شاخص این بخش می‌باشد.

هفته اول شهریور به مناسبت شهادت شهیدان محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و حجت الاسلام دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) در حادثه انفجار در دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران در ۸ شهریور ۱۳۶۰، به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ف

ایجاد یک هزار و ۵۹۳ شغل جدید در بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار