وزیر خارجه روسیه گفت مسکو به تحریم‌های اعمالی آمریکا در ارتباط با پرونده جاسوس دوجانبه سابق روس، بر مبنای اقدام متقابل پاسخ می‌دهد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، در مصاحبه با روزنامه «پراودا» چاپ اسلواکی گفت مسکو به مجموعه جدید تحریم‌های آمریکا متقابلا پاسخ خواهد داد.

او گفت: روسیه به تحریم‌های اعمال شده آمریکا در ارتباط با سرگئی اسکریپال، جاسوس دوجانبه سابق، و دخترش در انگلیس به شیوه‌ای عملگرایانه و برمبنای اقدام متقابل پاسخ خواهد داد.

 وزیر خارجه روسیه بار دیگر تاکید کرد استفاده از زبان اولتیماتوم در مقابل روسیه ثمری ندارد.

لاوروف در این مصاحبه گفت در پی نشست ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، و دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌ او، در هلسینکی، دو کشور اقدامات عینی برای تضمین همکاری موثر بین مسکو و واشنگتن را گسترش داده‌اند.

وی یادآور شد پوتین و ترامپ طی نشست ماه ژوئیه توافق کردند به منظور حفظ ثبات راهبردی، مبارزه با تروریسم بین‌الملل و دیگر چالش‌های امروزی و برخورد با بحران‌های بین‌المللی بر اختلافات موجود فائق آیند.

 وزیر خارجه روسیه در عین حال تاکید کرد چالش اصلی همچنان بحران سیاسی داخلی آمریکاست که در تضاد شدید با هرگونه تلاش برای بهبود روابط با مسکو قرار دارد.

به گفته لاوروف، تیرگی روابط بین روسیه و آمریکا تاثیر سوء بر هر دو کشور و خطرات بیشتری برای امنیت بین‌الملل دارد.

او همچنین با اظهار نظر درباره آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه که از سوی واشنگتن مشکوک به نفوذ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا است، گفت: این آژانس هم اکنون در حال پیگیری و مقابله با این ادعا‌ها در دادگاه‌های آمریکاست.

لاوروف یادآور شد روسیه بیست سال قبل بحث درباره مسائل مرتبط با امنیت اطلاعات را تحت لوای سازمان ملل مطرح کرد و اخیرا از جامعه بین‌الملل خواسته است قطعنامه‌ای در تبیین قواعد مرتبط با نحوه عمل کشور‌ها در فضای اطلاعاتی در مجمع عمومی آتی سازمان ملل تصویب کند.

انتهای پیام/

واکنش لاوروف به اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار