در آستانه عید غدیر خم، مراسم آیین سنتی عمامه گذاری با حضور طلاب، روحانیون و آیت الله رشاد رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران در حوزه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در آستانه عید غدیر خم، مراسم آیین سنتی عمامه گذاری با حضور طلاب، روحانیون و آیت الله رشاد رئیس شورای حوزه های علمیه استان تهران در حوزه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد.

مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و پس از ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف روحانیت و اهمیت لباس روحانیت، کلیپی در خصوص روحیه جهاد و از خودگذشتگی طلاب پخش شد.

مداحی حجت الاسلام والمسلمین ابو علیزاده در وصف امیر المومنين (ع) و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ردایی هم بخش دیگر این عمامه گذاری حوزه علمیه امام رضا (ع) بود.

وی در ابتدا گفت: طبق فرمایش قرآن کریم و احادیث اهل بیت (ع) ادامه دهنده راه انبیاء باید به دو نکته توجه از جمله افتادگی و دوری از فساد توجه کند. وقتی طلبه ای ملبس به لباس روحانیت شود، باید افتادگی داشته و نباید حس برتری خواهی و برتری جویی داشته باشد. اینگونه می تواند ادامه دهنده راه انبیاء باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ردایی در خصوص دیگر وظایف طلبه ها گفت: اگر طلبه ای بخواهد پیرو راه انبیاء باشد و از آنها ارثی ببرد، اراده فساد را باید در خود نابود کند. انسان غفلت زده و شهوت زده چون روحیه مقابله با گناه را در خود از بین نبرده است به فساد کشیده می شود.

مراسم عمامه گذاری در حوزه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد

وی بیان کرد:طلاب باید خود را انسان های ضد فساد و مقاوم در برابر فساد تربیت کنند که بتوانند از تاخیر در تکوین بشریت و ادامه دادن راه پیامبران جلوگیری کند.

در ادامه سخنی از یک استاد نقل شد که به تاثیر آراستگی ظاهری طلاب در نفوذ کلام اشاره می کرد.

سپس در بخش نهایی با حضور فعالان حوزه علمیه، 12 تن از طلاب توسط آیت الله رشاد عمامه بر سر گذاشتند و ملبس به لباس روحانیت شدند.

آیت الله رشاد پس از مراسم عمامه گذاری گفت: این لباس سربازی است. کسی اگر شایسته نبود در این لباس راه پیدا نمی کرد و اگر هم در نالایقی وارد لباس روحانیت شود به زودی از این لباس خارج می شوند. بسیاری هم با اخلاص آمدند اما چون لیاقتش را نداشتند به سرعت توفیق از آن ها سلب می شود.

مراسم عمامه گذاری در حوزه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد

وی افزود: برادرانی که امروز ملبس شدند، امیدوارم که به لطف خدا و با صلاحیت وظایفشان را عملی کنند. سعی کنید لباس خدمت را هیچگاه از تن بیرون نیاورید و سختی های آن را تحمل کنید. این جامه شهادت است، عمامه، کفن شهادت و این لباس ما اعلام جهاد ماست.

انتهای پیام/

برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب در حوزه علمیه امام رضا (ع) 

برچسب ها: قرآن ، ائمه اطهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار