طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به طرح مهک در گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رحیم عطایی‌پور مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی موسوم به طرح مهک  توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای و دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، آموزش‌های مهارتی بر اساس نیاز دستگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی به علاقه‌مندان و کارآموزان دولتی و خصوصی ارائه می‌شود افزود: در ۵ ماه نخست امسال ۱۶ هزار و ۸۹ نفر در گیلان در رشته‌های مختلف دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای را سپری کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به وجود ۳۰۰ حرفه آموزشی در این اداره کل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر از علاقمندان و کارآموزان در استان در رشته‌ها و گروه‌های مورد علاقه خود شرکت کرده و آموزش فرا گرفتند.

رحیم عطایی‌پور به آموزش رشته‌های فنی و حرفه‌ای در ندامتگاه‌های استان نیز اشاره کرد و افزود: تعداد آموزش دیدگان در بخش ندامتگاه‌های استان گیلان به هزار و ۲۶۰ نفر رسیده است.

وی از شرکت بیش از ۶۰۲ نفر در کلاس‌های آموزشی حوزه کارگاه صنایع ضمن کار خبر داد و گفت: در مرکز تخصصی مهارت‌های پیشرفته ۵۹۶ نفر، مرکز درمان اجباری معتادان بهبود یافته ۱۲ نفر و در مرکز درمانی تحت پوشش بهزیستی نیز ۵۶۴ نفر آموزش مهارتی کسب کردند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به انعقاد بیش از ۳۱ تفاهمنامه اداره کل فنی و حرفه‌ای گیلان با سایر دستگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: در بخش آزمون‌های مرتبط با تفاهم‌نامه‌های همکاری ۲۴۹ نفر در حوزه صنایع دستی مورد سنجش قرار گرفتند و بیش از هزار و ۶۹۰ نفر نیز پس از انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری در بخش صنعت ساختمان موفق به گذراندن دوره‌های سنجش شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

طرح مهارت آموزی همراه با کارورزی در گیلان اجرا می‌شود

برچسب ها: اخبار علمی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.