سمت گفت: آزمون ریون تنها آزمون هوشی مناسب و علمی برای ورودی تیزهوشان است.

ریون آزمون کاملا علمی برای سنجش هوش است/ اعتبار سه میلیاردی تومانی برای خدمات حمایتیبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی در حاشیه نمایشگاه دستاوردها و عملکرد یکساله آموزش و پرورش اظهار کرد: تمام تست های هوشی در بازار وجود دارد و آزمون ریون تنها تست گروهی هوشی به زبان فارسی در ایران است.

وی ادامه داد: طبق آخرین تحقیقات، دومین تست هوشی علمی تست ریون است و به هیچ وجه به حافظه قبلی فرد تاثیر ندارد، از سوال ۲۴ به بعد  این آزمون کاملا به استدلال و استنتاج نیاز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: انتخاب تست ریون یک گام به جلوست و نتایج اولیه اجرای تست نشان می دهد که شرایط کاملا علمی است. امسال کتاب های درسی دانش آموزان استثنایی برای مهر ماه آماده شده است و به مدارس ارسال می شود.

وی درباره ساماندهی نیروی انسانی مدارس خاص گفت: اولویت ساماندهی با مدارس خاص است.

قدمی درباره شرایط تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه‌ اظهار کرد: بر اساس رویکردهای آموزش و پرورش نوین، دانش آموزان نباید در مدارس خاص به تحصیل بپردازند و آموزش و پرورش فراگیر باید جزء اولویت‌ها قرار بگیرد. در این زمینه برای آسیب‌دیدگان ذهنی به مقوله‌ آموزش و پرورش فراگیر وارد نشده‌ایم اما برای سایر گروه‌‌ها چنین برنامه‌ای را مورد توجه قرار دادیم.

در ادامه قدمی به برگزاری دوره‌های آموزش و توانمندسازی معلمان برای دوره‌های فراگیر اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش و پرورش استثنایی سازمانی کاملاً تخصصی است و به مسائل مربوط به آموزش و پرورش استثنایی‌ و دانش آموزان با نیازهای ویژه اشراف کامل دارد.

وی همچنین از افزایش اعتبارات برای طرح خدمات حمایتی خبر داد و گفت: طی 3 سال گذشته‌ رقمی بیش از 10 میلیارد تومان برای رسیدگی به مواردی‌ همچون خرید سمعک، عینک، ولیچر‌، وا‌کر و کاشت حلزون در نظر گرفته شد و امسال نیز مبلغ 3 میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شد که با توجه به تخصیص اعتبارات اجرایی می‌شود.

اولویت برای تامین نیروی انسانی مدارس خاص

قدمی درباره تأمین نیروی انسانی در آموزش و پرورش استثنایی گفت: نیروهای در نظر گرفته شده برای این مدارس کاملاً تخصصی هستند از این رو  مدارس خاص را در اولویت استقرار معلم قرار داده ایم.

وی همچنین درباره تأمین معلم رابط در مدارس طرح فراگیر گفت: با توجه به کاهش نیروهای رابط محتوایی را برای معلمان این مدارس در نظر گرفتیم تا آگاهی لازم در مورد این طرح داشته باشند.

ارجاع 3 هزار و 200 دانش آموز به مدارس استثنایی

قدمی اضافه کرد: سالانه 600 نفر خروجی آموزش و پرورش استثنایی را داریم و این موضوع در حالیست که کمتر از یک سوم‌ ورودی از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می‌ شود.

وی درباره طرح سنجش نوآموزان‌ در بدو ورود به دبستان گفت: 400 هزار دانش آموز باقی مانده است که باید در فرصت‌ باقی مانده یک ماههِ سنجش، اقدام کنند همچنین طی عملیاتی‌ که تاکنون داشتیم 3 هزار و 200 نفر به مدارس استثنایی‌ ارجاع داده شدند.

رئیس آموزش استثنایی‌ کشور درباره سنجش نوآموزان پیش دبستانی گفت: سال گذشته 300 تا 400 هزار نوآموز پیش دبستانی در طرح سنجش شرکت کردند و امسال نیازی به سنجش ندارند.

فرزندت کجاست؟

قدمی‌ در پاسخ به سئوالی درباره کمپین‌ فرزندت‌ کجاست اظهار کرد: 3 فرزند دارم که یکی از آنها ازدواج کرده و بورسیه‌ کاناداست و ریالی از بودجه‌های کشور دریافت نکرده است، همچنین یک دخترم دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی و پسرم‌ مهندس صنایع است و داخل کشور فعالیت می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان‌ می‌شود، گفت: بنده هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش هستم بنابراین این قانون مشمول من و همکارانم نمی‌شود.

قدمی درباره‌ تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس استثنایی گفت: 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه داریم که 75 هزار نفر در مدارس خاص و سایر آنها در طرح تلفیقی‌ و فراگیر مشغول به تحصیل هستند؛ همچنین بیش از 55 هزار دانش آموز آسیب دیده ذهنی و 6 هزار دانش آموز دو یا چند معلولیتی‌ داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۰۹:۳۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
ما در مورد دانش آموز 11الی 12 ساله صحبت میکنیم.هیچ دانش آموزی با این سن و سال قادر به حفظ کردن سوالات "ریون " نیست.پاسخ سوالات تشریحی هم برگرفته از ذهن خلاق این دانش آموران می باشد.واقعا اگر دانش آموزی توانایی حفظ سوالات ریون را داشته باشد .لایق سمپاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
بیچاره معلمان دیگه با 30سال سابقه نهایت 3ه میلیون حقوق دارن
آخرین اخبار