رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر موتور جستجوی گوگل را هدف انتقادات خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در یک نشست در دفتر خود بار دیگر از گوگل انتقاد کرد و گفت این شبکه آمریکایی حوزه فناوری اطلاعات از بسیاری از مردم سوء استفاده می کند.

ترامپ در این خصوص گفت: «من فکر می کنم که موتور جستجوی گوگل واقعا در حال سوء استفاده کردن از بسیاری از مردم است و این یک مسئله بسیار جدی است. من فکر می کنم کاری که گوگل و دیگر شبکه ها انجام می دهند، یعنی اگر نگاهی به اتفاقاتی که در توییتر می افتد بیاندازید، اگر نگاهی به اتفاقاتی که در فیس‌بوک می افتد بیاندازید، آنها باید مراقب باشند؛ زیرا اجازه ندارند چنین کارهایی با مردم انجام دهند. آنها نمی توانند این کارها را کنند. ما هزاران هزار شکایت از آنها داریم. بنابراین من فکر می کنم که گوگل، توییتر و فیس‌بوک باید مراقب باشند.»

او این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که صبح روز گذشته در حساب توییتر خود ادعا کرد موتور جستجوی گوگل عملکردی جانب دارانه دارد و به گونه ای دستکاری شده است که فقط اخبار منفی را درباره او و دولتش به کاربران نمایش می دهد.

رئیس‌جمهور آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: «نتایج جستجو برای عبارت «اخبار ترامپ» تنها نقطه نظر و گزارشهای رسانه های جعلی را نمایش می دهد. به عبارت دیگر، گوگل را برای من و دیگران دستکاری کرده اند تا تقریبا فقط اخبار منفی نمایش داده شود. سی ان ان جعلی برجسته ترین نمونه آنهاست. رسانه های جمهوری خواه، محافظه کار و منصف کنار گذاشته شده اند. آیا این غیرقانونی نیست؟»

زمانی که از یکی از سخنگوهای گوگل درخواست شد به این انتقادات ترامپ واکنش نشان دهد، وی گفت: زمانی که کاربران مطالبی را در قسمت جستجوی گوگل می نویسند، هدف ما این است اطمینان حاصل کنیم مرتبط ترین پاسخ ها در کمتر از چند ثانیه برای آنها نمایش داده می شود. جستجوی گوگل هیچ ارتباطی با سیاست ندارد و ما به طور جانبدارانه نتایج را نمایش نمی دهیم. هر ساله ما صدها تغییر در الگوریتم هایمان ایجاد می کنیم که محتوایی با کیفیت بالاتر را در پاسخ به پرسش های کاربران نمایش دهیم. ما همچنان به تلاش برای توسعه قسمت «جستجوی گوگل» ادامه می دهیم و هرگز نتایج جستجو را بر اساس مواضع سیاسی دستکاری نمی کنیم.


انتهای پیام/

انتقاد دوباره ترامپ از گوگل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرامت سلیمی
۱۵:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
ترامپ چه حقیقتی را می خواهد افشا کند که با رسانه ها و نهادهای امنیتی که مانع از افشاگری او هستد در افتاده است.
به طوری که ممکن است وی را همچون جان اف کندی ترور نمایند و یا حد اقل برکنار کنند.
آخرین اخبار