مديركل دفتر نگهداري راههاي روستايي و فرعي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: هم اکنون 85 درصد از روستاهای کشور دارای راه آسفالته هستند.

85 درصد روستاهای کشور راه آسفالته دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد رودباری، مديركل دفتر نگهداري راههاي روستايي و فرعي سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در یادواره شهدای روستای دمیرچی کرفس از توابع شهرستان رزن با اشاره به اینکه شهدا امنیت را برای ما به ارمغان آوردند، اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود، امنیت را برای جامعه به ارمغان آوردند و استقلال و آزادی کشور و امنیتی که در کشور ما وجود دارد حاصل رشادت‌ها، از خودگذشتگی‌ها و جانفشانی‌های شهدا است.

وی افزود: همین شهادت‌ها و رشادت‌ها است که کشور را بیمه کرده و همیشه باید یاد شهدا را زنده نگه داریم و این فرهنگ ارزشی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

رودباری در ادامه به بحث ایمن سازی راه های روستایی در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: 177 هزار کیلومتر راه روستایی در کشور وجود دارد که 109 هزار کیلومتر آن آسفالت شده اند.

وی ادامه داد: در استان همدان نیز 99.4 راه های روستایی آسفالته هستند.

رودباری بر ضرورت آسفالته شدن راه های روستایی تأکید و تصریح کرد: وجود راه‌ها و جاده‌های امن و مناسب یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه در یک منطقه به شمار می‌آید و این امر در مناطق روستایی بسیار ضرورت دارد زیرا که راه‌های روستایی حلقه اتصال روستاییان با شهرها است.

این مسئول با اشاره به اینکه هزینه در حوزه راه روستایی در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است، یادآور شد: توسعه جاده‌های روستایی می‌تواند ماندگاری مردم در روستاها را فراهم سازد.

گفتنی است، در این یادواره از زحمات و تلاش های محمد رودباری مدیرکل پیشین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان قدردانی شد.

در این مراسم، مصطفی پناهنده سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان و هیأت همراه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ د 

109 هزار کیلومتر از راه های روستایی کشور آسفالت شده اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.