نیروهای ارتش سوریه موفق به کشف مقادیر زیادی مهمات و سلاح ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در استان قنیطره شدند.

کشف سلاح و مهمات ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی در قنیطره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیروهای ارتش سوریه روز گذشته مقادیر زیادی سلاح، مهمات و تجهیزات نظامی و پزشکی را در استان قنیطره کشف کردند که از تروریست‌های در حال فرار بر جای مانده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از این مهمات و سلاح‌ها ساخت آمریکا، رژیم صهیونیستی و اروپا هستند.

خبرگزاری سانا گزارش داد نیروهای دولتی سوریه در جریان عملیات خود، مقادیر زیادی اسلحه و تجهیزات نظامی را در انبارهای واقع در شهر جباتا الخشب در استان قنیطره کشف کردند. علاوه برمهمات و سلاح، مقادیر زیادی دارو نیز در این انبارها توسط نیروهای دولتی سوریه کشف شد.

بنابر گزارش‌ها، عناصر گروه تروریستی داعش و جبهه النصره مجبور به فرار از این مناطق و باقی گذاشتن تسلیحات نظامی خود شدند. در انبار مهمات و سلاح داعشی‌ها، اسلحه‌های خودکار، اسلحه‌های تک تیرانداز و مهمات کشف و ضبط شد که بنابر گزارش‌ها برخی از این تسلیحات ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

در ماه آگوست، ستاد کل ارتش روسیه تایید کرد که دولت سوریه موفق با بازپس‌گیری کنترل استانهای سویدا، درعا، قنیطره در جنوب سوریه شده است. بازپس‌گیری کنترل استان‌های جنوب سوریه تا حدودی به اقدامات مرکز آشتی روسیه برای متقاعد کردن عناصر مسلح برای زمین گذاشتن سلاح ‌های خود برمی‌گردد.

در ماه جولای نیز نیروهای سوری یک انبار مهمات را در اطراف استان درعا با مقادیر قابل توجهی از موشک‌های ضدتانک TOW ساخت آمریکا شناسایی و کشف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار