معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: با توسعه پپش دبستانی نرخ تکرار پایه در خوزستان کاهش پیدا کرد و خوزستان از نظر تکرار پایه از رتبه ۳۰ به رتبه ۱۵ ارتقا یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اردشیر شجاعی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: با توجّه به برنامه ها و شاخص های عالی و بومی استان برنامه توسعه آموزش و پرورش با 20 اولویت طراحی شده است. در این برنامه اولویت اول ما پیش دبستانی بود، چراکه خوزستان استانی است که دانش آموزان محروم و عشایری و دو زبانه زیادی دارد.

 وی افزود: در سال اول اجباری شدن پیش دبستانی، کار خود را با 32 هزار نوآموز آغاز کردیم. امسال برای دومین سال پیای رتبه اول کشور از نظر توسعه پیش دبستانی را کسب کردیم. در سال تحصیلی گذشته نیز در نهایت 105 هزار نوآموز خوزستانی دوره پیش دبستانی را گذراندند.

شجاعی عنوان کرد: هدف اول ما توانمندکردن نوآموزان برای ورود به پایه اول بود. هدف دیگر ما کاهش نرخ افت تحصیلی و تکرار پایه در دوره ابتدایی بود. افت تحصیلی اغلب در دوره ابتدایی اتفاق می افتاد و در این دوره دانش آموز دچار سرخوردگی می شد و با توجه به این که اغلب این افت تحصیلی در مناطق محروم رخ می داد، این امکان وجود داشت که والدین تصور کنند فرزند آن ها توانایی ذهنی برای ادامه تحصیل را ندارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان: با توسعه پپش دبستانی نرخ تکرار پایه کاهش پیدا کرد و خوزستان از نظر تکرار پایه از رتبه 30 به رتبه 15 ارتقا یافت. همچنین در توسعه پیش دبستانی برای بیش از 12 هزار نفر از جوانان استان شغل ایجاد شد و از این طریق 7 هزار و 300 نفر نیز به عنوان مربیان پیش دبستانی جذب شدند.

انتهای پیام/م

اجبار بودن پیش دبستانی در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.