کشته شدن یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در حمله ۲۵ اوت در افغانستان به تائید نیرو‌های آمریکایی در این کشور رسید.

نیروهای آمریکایی در افغانستان کشته شدن سرکرده داعش را تائید کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی ان ان، نیروهای آمریکا در افغانستان روز یکشنبه کشته شدن یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در حمله هفته گذشته در این کشور را تائید کردند.

این حمله روز شنبه، 25 اوت، در استان ننگرهار به وقوع پیوست و بر اساس بیانیه نیروهای آمریکا در افغانستان، در این حمله «ابو سیداوراکزی» به هلاکت رسید.

شبکه خبری سی ان ان پیشتر با استناد به اظهارات سخنگوی استان ننگرهار افغانستان گزارش داده بود که این سرکرده داعش و 10 نفر دیگر از نیروهای این گروه تروریستی کشته شدند.

سخنگوی استان ننگرهار در آن زمان به سی ان ان اعلام کرده بود نیروهای افغانستان و نیروهای ائتلافی پس از دریافت اطلاعات از اداره امنیت ملی افغانستان، این حمله را صورت داده‌اند.

ژنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو، پیمان آتلانتیک شمالی، در افغانستان روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و متحدانش برای حفظ فشار بر شبکه‌های تروریستی و منطقه‌ای در افغانستان حضور دارند.

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو این اقدامات را تنها بخشی از اقدامات ائتلاف در جهت دستیابی به یک راهکار امنیتی در افغانستان دانست.

بر اساس اعلام نیروهای آمریکا، با کشته شدن این سرکرده گروه داعش، از زوئبه سال 2016 این سومین بار است که سرکرده‌های داعش در افغانستان از سوی نیروهای ائتلافی کشته می‌شوند.

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان همچنین درباره گفتگوهای صلح با نیروهای طالبان اعلام کرد: برخی از نیروهای طالبان خواهان برقراری صلح هستند اما همچنان به ادامه جنگ تشویق می‌شوند. گروه‌های در افغانستان است که چیزی جز آسیب زدن به دیگران نمی‌خواهند. این گروه‌ها در فضاهای غیردولتی رشد می‌کنند، کمک مالی جمع‌آوری کرده، نیرو جدید جذب می‌کنند و ما باید به ادامه فشار بر آنها ادامه دهیم.

پیشتر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود بیش از 10 هزار عنصر داعش در افغانستان  حضور دارند و مسکو معتقد است آمریکا نسبت به این خطر، کم توجهی می‌کند. گروه تروریستی داعش از سرزمین‌هایی که در سوریه و عراق اشغال کرده بود، بیرون رانده شده و به سمت افغانستان فرار کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار