مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو از امادگی مدارس این شهرستان جهت بازگشای مدارس در ۳۱ شهریور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو از امادگی مدارس این شهرستان جهت بازگشای مدارس در ۳۱ شهریور خبر داد و افزود: تمامی برنامه‌های کلاسی و برنامه‌های معلمین قبل از ۲۰ شهریور آماده و مدارس باید تا ۳۰ شهریور اولین جلسه معلمین خود را با حضور کارشناسان اداری برگزار نمایند.

 

باباپور  با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش ماکو در راستای آماده سازی مدارس شهرستان برای سال تحصیلی جدید گفت: آموزش و پرورش ماکو در تابستان امسال با همکاری سپاه پاسداران شهرستان با عنوان طرح هجرت ۱۲ مدرسه را در شهرستان ماکو رنگ‌آمیزی و با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو ۲۴ مدرسه در موضوع سرویس‌های بهداشتی ترمیم و بازسازی کرد.

بهره برداری از دو مدرسه جدید در ماکو در سال تحصیلی جدید

وی همچنین از افتتاح و بهره برداری دو مدرسه جدید در شهرستان خبر داد و گفت: این دو مدرسه روستایی و شهری در هفته دولت افتتاح شد که امسال با سال تحصیلی جدید به بهره برداری خواهد رسید.


باباپور بابیان اینکه امسال در شهرستان ماکو در مدارس دولتی ۱۷ هزار و ۱۰۵ نفر دانش آموز در و در مدارس غیردولتی ۱۳۴۶ نفر جمعا به تعداد ۱۸۴۵۱ نفر دانش آموز ثبت نام کرده است افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۹ نفر در مقطع ابتدایی ۳۶۳۴ نفر متوسطه اول، ۲۴۵۲ نفر متوسطه دوم و ۴۷۳ نفر پیش دبستانی در شهرستان ماکو در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.


وی در تشریح تعداد آماری آموزگار تدریس در آموزشگاه‌ها افزود: ۸۴۹ وظیفه تدریس را بر عهده دارند که کادر اداری ۳۲ نفر و کل نیرو ۱۲۰۰ است و ۴۷ معلم بازنشسته و ۱۸ معلم ورودی جدید در سال تحصیلی ۹۷ داریم.

 

ثبت نام رشته حمل ونقل در مدارس ماکو

 

باباپور از افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی شهریه‌های مدارس غیردولتی در ماکو خبر داد و با تاکید بر اینکه امسال هیچ دانش آموزی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود افزود: رشته حمل و نقل با تفاهم بین منطقه آزاد ماکو، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل راهداری، فضا‌های آموزشی صورت گرفته است که در سال تحصیلی جاری شاهد ثبت نام آن خواهیم بود.
انتهای پیام/ح


وضعیت مدارس ماکو در آستانه سال تحصیلی جدید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسما
۱۹:۵۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
با سلام و مدیر و معلم آموزش و پرورش گرامی .با اینکه تعطیلی مدارس ها جز معلمان و مدیرانی ک حقوق هایی گرفته اند چه درس هایی ک گفته بچه هامون از تغلب جز هیچی یاد نگرفته اند ما اولیاها انتظاری از معلمان داریم ک ویروس کرونا نزاشت تمام مدارس ها باز شود ۲ .۳ ماه ک درس گفته اند آن ها را باز هم تاکید کنند